Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kaas eten?

ik had gehoord dat als je kaas zonder brood eet slecht is voor je maag klopt dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jc54
14 jaar geleden
Kaas op de macaroni en spaghetti is ook lekker en niet slecht voor de maag.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dit wordt gezegd omdat er om eiwitten te verteren andere hoeveelheden en soorten spijsverteringssappen nodig zijn dan om koolhydraten te verteren.
Ik heb er niet meteen wetenschappelijke bron van gevonden.
Maar de ene zegt dat het is bewezen, en de andere zegt dat er geen sluitend bewijs voor is. Dus de enige manier voor jou om te ontdekken of het werkt is om het zelf te proberen.
Dus eiwitten en koolhydraten niet samen eten (ook aardappelen en vlees niet) en fruit apart eten.
Ik heb er er verscheidene goede reacties op gekregen, van afvallen tot minder spijsverteringsproblemen, dus er zal wel iets van aan zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee dat is niet waar. In oa Frankrijk is het heel gebruikelijk om kaas te eten na het eten. Dit zonder brood. Je moet er natuurlijk niet te veel van eten, dan kan je misselijk worden. Kaas is ook vet. Te veel kaas maakt dik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het opgezocht maar ik vind echter niks terug over dat het slecht zou zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat jij hebt gehoord zou te maken kunnen hebben met boter.
Wanneer je kaas eet zonder boter dan is het voor je lichaam moeilijker te verwerken dan wanneer je er boter (margarine) bij eet.
Margarine smeer je op een boterham dus denk dat je dat bedoeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee mijn maag is ook nog prima in orde en ik eet vaak kaas zonder brood
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Slecht voor je maag' staat vrijwel altijd voor maagpijn of brandend maagzuur en dat heb ik, bij mijn weten, nog nooit gekregen van kaas. Er zijn zelfs voedselreligies waarin de combinatie van kaas met brood slecht voor je gezondheid is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing