Geen brood mee naar school...

Ik ben bijna 13 en ik zit op de middelbare school. Op een dag eet ik;

-Ochtend : Niks of 1 bakje cornflakes
-School : 1 ontbijtkoek en 1 koekje.
-Na School : Niks, 1 bakje cornfakes of 1 broodje.
- Avond : 1 bordje .

Vroeger at ik 3/5 broodjes en 2x borden avondeten.

Ik vind het echt vies om in de ochtend brood te eten. Ook op school word het 'ingepakt en wel' vies om te eten.

Op school heb ik soms een vreemd hongergevoel in me buik. Ik ben ongeveer 1.70 en 60 kilo.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat is 6 kilo minder dan een paar maanden geleden.

Dit heeft niks te maken met anorexia denk ik, want ik kots bijvoorbeeld niks uit.

Toegevoegd na 2 minuten:
haha en nu de vraag,

KAN DIT GEVAARLIJK ZIJN?

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik eet bijna snoep. Geen behoefte aan..

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik eet bijna geen snoep. Geen behoefte aan..

Toegevoegd na 28 minuten:
Bijna geen snoep*

Weet jij het antwoord?

/2500

Jas. Dit kan gevaarlijk zijn. Buiten het feit dat je vrijwel geen fruit eet, wat je verzorgt van vitamines ed. eet je onregelmatig en weinig in een periode van je peven dat je juist voedingsstoffen hard nodig hebt om te groeien & je te ontwikkelen. Als je brood vies vind [wat ik me wel kan voorstellen, ik was het brood op school ook zat] kan je dan niet iets met je ouders afspreken over bv soep in de kantine, en of ontbijt met musli/yoghurt/fruit? Doen hoor!

gevaarlijk is een groot woord, maar als je zo doorgaat dan gaat het wel gevaarlijk worden. je moet echt wel eten s morgens, dat is het allerbeste. jij eet helemaal niets joh, daar moet je wel verandering in gaan brengen, je bent nog in de groei en je lichaam moet wel werken en als jij niets eet kan je lichaam niet bezig. en anorexia zal je niet hebben, maar kijk wel uit. gewoon smorgens 2 broodjes eten, tussen de middag wat eten en in de avond de warme maaltijd die je mams maakt eten en tussendoor een koekje of fruit, doen!

Het is sowieso geen goeie gewoonte. Als je maaltijden overslaat bijv. Ontbijt(wat heel belangrijk is) Mis je energie voor je hersenen en ook voor je lichaam. Zo kan je lichaam de lunch, avondeten en ontbijt niet onthouden hoelaat en wanneer je eet, het beste is ook om ongeveer de zelfde tijden te eten zodat je lichaam in een constante Ritme zit en zo verteer je je eten beter. Xxxx

Je houdt van knapperige, smakelijke lichte voeding zo te zien. Probeer eens te ontbijten met 2 uitgeperste sinaasappels en een banaan (staafmixer: shake). Pauze: ontbijtkoek. Lunch: kant en klare salade met stukjes kaas erin, of tonijn, een avocado of een handje noten. Dat blijft zonder dressing allemaal lekker droog en fris, en als je wilt doe je er een dressing doorheen als je ´t gaat eten. Na school: een handje noten en een paar mandarijnen. Avondeten: een ruime portie groente, misschien wat peulvruchten als bruine of witte bonen, geraspte (winter)wortel -met vers geraspte gember als je er van houdt, of versgemalen peper en wat komijnpoeder. Misschien is het fijn om je juist te concentreren op smaakvolle dingen en niet op alles wat je niet lekker vindt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100