Waar komen die ronde worteltjes vandaan?

Groeien die zo genaamde "Parijse worteltjes" zo of hebben ze een speciale behandeling gehad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (4)

Deze worden gemaakt van peen door ze in plakje door een machine te halen en ze zo rond te schrapen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het niet weet, moet je geen antwoord geven.
crispy
12 jaar geleden
Dit is zeker waar voor veel van de 'krielaardappelen' die we kopen. En ook voor de wortelen wordt dit gedaan. Alhoewel er ook echte krielaardappelen en echte parijse worteltjes bestaan, maar die zijn gewoon veel duurder in de productie. goed antwoord dus, alhoewel niet 100% volledig.
ronron1212
12 jaar geleden
Jol ik weet het wel maar jij denkt dat ze alleen maar groeien op deze manier
'Parijse worteltjes' hebben geen speciale behandeling gehad. Deze groeien gewoon zo.

http://www.plantaardig.com/groenteninfo/wortelteelt.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze groeien echt zo klein en rond. Het is speciaal zaad en je kunt er hier van alles over lezen, zelfs recepten staan hier op de site;

http://www.coolzaad.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=26
amc
12 jaar geleden
Ik werk in een groente zaak en bij ons snijden we dit zelf! Gewoon van een bospeen of waspeen. Na het snijden(met de hand) gaan ze de schrapmachine in en zo komen ze in de winkel te liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dus jullie houden je klanten voor de gek. Denken ze chique Parijse worteltjes te hebben gekocht, maar is het nagemaakt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Parijse wortels worden in elke groentezaak zo gemaakt, ga maar eens vragen bij je eigen groentenman.