Hoe lang kan ik overjarige kaas bewaren?

Ik kocht gisteren in de supermarkt een heerlijk stuk overjarige kaas met 35% korting, omdat het stuk volgens de verpakking vandaag over de houdbaarheidsdatum was. Hoelang kan ik nog van mijn stuk kaas genieten? Ik neem aan dat de supermarkt het niet wegdoet als het de dag erna niet meer goed is en ik heb het vandaag op een boterham gedaan en het smaakte nog heel lekker.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Wanneer je de kaas droog en koel bewaart, liefst in papier, dan kan het prima nog een tijd goedblijven. Liefst buiten de koelkast, als je daar een goede plaats voor hebt. Dan wordt de kaas minder snel echt hard.

Juist oude kaas blijft lang goed, omdat die al droog en bovendien zout van zichzelf is. De kaas kan wit uitslaan, maar dat kun je er afschaven.

Als je kaas in een stolp of kaasdoos bewaart, leg er dan een suikerklontje of een crackertje bij, dan gaat het vocht daar in zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er staat waarschijnlijk, tenminste houdbaar tot. Als jij het thuis uit de verpakking haalt kun je het net zo lang goed houden als een vers stuk kaas. Dus in de koelkast bewaren en eventueel wat witte aanslag ruim wegsnijden. Volgens mij kun je er zo minstens nog twee weken mee doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met goed bewaren zeker nog wel een tijdje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is overjarige kaas, dus al aardig op leeftijd, dan maken die paar weken(als je dat redt, hoelang doe je met een stuk kaas?) ook niet meer uit
anneliez