Hoe lang is een gebakken banaan van de chinees houdbaar?

Ik heb het gisteren om 21:00 gekocht en heb nog over maar het is niet in de koelkast gelegd. Ik wil het graag zeker weten omdat ik normaal altijd een voedselvergiftiging van de chinees krijg.

Toegevoegd na 1 uur:
Normaal ging ik naar 2 andere chinezen mar daar kreeg ik voedselvergiftigingen door, mn zusje heeft er gewerkt en nu weet ik ook waarom!
De meeste chinezen zijn te smerig voor woorden (in de keuken) bij deze kon ik zo de keuken in kijken vanwege hun glazen wand. Alles zag er spik en span uit. Het is ook de eerste keer dat ik me niet slecht voel na chinees eten.

Ik lust alleen hun gebakken bananen en mn vriend houdt van het eten dus daarom probeerde ik het weer.

Bedankt voor de reacties!

Ik ga zo eens kijken of het nog wel lekker is, niet dat het als een stuk slappe deeg aanvoelt in mn mond enzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.8K

Antwoorden (4)

Die is nog prima eetbaar. Het deeg bederft niet zo snel en de banaan ook niet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wel vreemd dat je nog steeds naar de chinees gaat als dat altijd leidt tot voedselvergiftiging!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je na oud en nieuw nog oliebollen appelflappen en bananenbeignet over hebt, dan blijven die in de koelkast nog wel twee dagen prima.
Gebakken banaan van de chinees is ongeveer het zelfde.
Wel zijn ze na een dag slapper en het krokante is er dan af.
Zo lekker als de eerste dag is dan weg.
Bewaar je ze buiten de koelkast, dan zou ik ze nu maar aan de kippen geven.
Maar normaal voedselvergiftiging krijgen na een bezoek aan de chinees, lijkt me heel sterk, waarschijnlijk kan je niet zo goed tegen vet eten en/ of de kruiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Visara, helemaal mee eens, maar de vraagstelster overkomt het telkens weer, dan zou ik er niets meer eten.
Als het al 24 uur buiten de koeling ligt, dan kun je het beter niet meer gaan eten.

Als je het wel in de koeling had gelegd, dan was het risico kleiner geweest, echter probleem bij Chineeseten is altijd, dat je niet weet hoe lang een product bij de Chinees zelf al heeft gelegen, klaar om verkocht te worden. Veel Chinezen bereiden producten voor en warmen het op zodra een klant het besteld.

Neem dus liever geen risico en gooi het weg.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Dat je je slecht voelt na chinees eten komt waarschijnlijk doordat zij veel smaakversterker(ve tsin) gebruiken.