Wat voor verdovend middel wordt er eigenlijk gebruikt voor het slachten van dieren?

Is dit niet verdovend voor de vleeseter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het dier wordt niet verdoofd met een middel maar met een pin die in de hersens wordt geschoten. Verdoven is een misleidende term, eigenlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar bij kippen enzo dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die worden met een elektrische schok verdoofd Van 1 vandaag: . Hiertoe worden ze door een bak met water gesleept waarop ongeveer 100 Volt staat. De bedwelming die optreedt, moet aanhouden tot de slacht. In Nederland worden jaarlijks zo'n negentig miljoen kippen en kalkoenen geslacht voor consumptie. Maar de meeste slachterijen zetten stelselmatig veel minder of bijna geen stroom op de waterbakken, aldus Anton Breunis, oud-keurmeester van de Rijksdienst voor de keuring van Vee en Vlees (RVV). "Ik heb vaak genoeg gezien dat de dieren nadat ze eigenlijk al dood horen te zijn de kop opbeuren en even rond kijken. Ze hebben alle gruwelijkheden gehad en dan bloeden ze langzaam dood", aldus Breunis. Volgens hem is er weinig deskundigheid aanwezig bij de slachterijen: "Op het moment dat er een kip schreeuwend van pijn uit het waterbad kwam, dan zei de controleur: bepaalde dieren laten zich niet verdoven. Dan dacht ik, lul niet man."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jeetje ... wat een gruwels zeg. Ze moeten die mensen ook zo opereren wals ze wat mankeren. Niets verdoven gewoon in een bak water onder stroom.

Andere antwoorden (2)

Een verdoving is maar tijdelijk en het bloed wordt eruit gehaald dus er blijft weinig/geen verdovingsmiddel achter in het vlees. De hersenen eten we normaal gesproken ook niet dus dat kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een dier kan verdoofd door een spuitje, hart verdoving en dan ader doorsnijding, een hersensdoding via een schot en direct ader doorsnijding. Mijn wedervraag is: ben je bang van vliegen? spinnen? muggen? of andere insecten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wedervraag heeft niets met de vraag te maken frans43.