wat zijn gezonde en lekkere dingen om te eten, als je geen suiker eet? (ook geen suikervervangers)

ook zonder vlees en vis trouwens

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet je wel fruitsuikers?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WIL je geen / minder suiker (koek, gebak, snoep) of MAG je geen suiker ? En dan echt helemaal geen suiker ? De meeste diabeten mogen namelijk best gewoon ketjap, sauzen, fruit en dergelijke gebruiken - waar ook altijd suikers in zitten.

Antwoorden (4)

Eet je wel eieren? Die kun je op heel veel manieren klaarmaken. En gaat her om de suikers of om de koolhydraten? Daar zit nl ook verschil in. Verder natuurlijk het overbekende lijstje can groenten en fruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Watermeloen, verse groenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als t helemaal plantaardig wilt:
* humus (pate van kikkererwten) te koop bij oa A.H. in verschillende variaties, persoonlijk vind ik de pittige t lekkerst. als je veel mazzel hebt, verkopen ze ook auberginepasta, heerlijke rooksmaak. Zit in lage ronde kuipjes. Bij "de turk" verkopen ze het ook, in ovale kuipjes, ook erg lekker.

* pappadam, van de toko. Bak je op een in een gloeiende koekenpan, zonder vet. Alternatief voor chips.

* Zonnebloem en pompoenpitten, sesamzaad. Zelf roosteren , als papadam. Ruikt ook heerlijk.

* rijstwafels met bijv komkommersalade, coleslaw, etc

* plakjes appel in de koekenpan bakken, met klein beetje water, en kaneel erop

* champignons fijnhakken, (wordt vrij donker, is normaal) en mengen met peper, zout, knoflook, evt mayo erdoor. Smullen!

en google eens bij veganistische recepten..

etc etc. eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tips! +1
champignons marineren in ketjap manis, inpakken in een buideltje gemaakt van aluminiumfolie en 20 minuten in de oven op 200 graden.
Ook champignons gemarineerd in tomatenpuree, met wat peper en zout, smaakt prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zowel in ketja als in tomatenpuree zit wel suiker ; hangt er dus een beetje van af hoe puristisch vraagsteller is.