Wat is het verschil tussen een bossche bol en een moorkop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik me nou ook altijd al afgevraagd!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en lèkker, die Bossche bollen!

Het beste antwoord

Het verschil is, dat een moorkop, een groot soesje, wordt doorgesneden van onderen en zo gevuld wordt met slagroom. De twee helften gaan daarna weer op elkaar. Daarna wordt er chocoladefondant overheen gedaan met daarop vaak een toef slagroom en soms een schijfje mandarijn of ananas.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Moorkop

Een bosche bol daarentegen ziet er precies hetzelfde uit, met als verschil dat de bakker een klein gaatje maakt aan de zijkant en zo de slagroom in het soesje spuit. Hier gaat ook weer chocoladefondant overheen, en geen slagroom als toefje bovenop.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bossche_bol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De naam, verder is het hezelfde

Toegevoegd na 1 minuut:
Ohnee, het verschil zit in de vulling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de Bossche bol moet je in het zuiden des lands zijn.
Met name in Den Bosch
Voor een moorkop in de rest van het land, en de Bossche bol is natuurlijk veel lekkerder (sprak deze brabantse chauvinist )
anneliez
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
yep, bij Jan de Groot
anneliez
12 jaar geleden
;)
anneliez
12 jaar geleden
Dan heb jij de echte bossche bol nog niet geproefd, ;(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan niet anders dat wyker nog nooit de echte bossche bol gegeten heeft:)
+ van een andere Brabandse chauvinist
jodyenboyke
12 jaar geleden
Als import bosschenaar kan ik alleen maar zeggen: je moet het proeven.....
hier in zuid-holland in de winkels, is een moorkop vaak van melkchocola met slagroom ook nog bovenop gemakat, en een bossche bol van pure chocolade, met enkel slagroom erin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het niet zozeer hoe je de de slagroom of wat dan ook inspuit.
Maar het verschil zit hem in de chocolade en aan de inhoudt van de moorkop/ Bossche bol.

Daarnaast komt de Bossche bol alleen voor in Den Bosch en de moorkop overal in Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze lijken op elkaar. Je moet een Bosche bol kopen in Den Bosch, opeten en daarna weet je het antwoord op je vraag. De chocolade van een echte Bosche bol gaat niet kapot, maar blijft heel. Heeel erg lekker.
Bronnen: