Aangezien er geen alcohol inzit krijg je er geen" kater" van.
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Een veel beter antwoord is er niet te geven...
nee er zit geen alcohol in deze dranken. je kan er dus ook niet dronken of een kater van krijgen. van een hele fles ranja krijg je toch ook geen kater?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee je krijgt geen kater.
Als er alcohol in zit dan wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee, door de afbraak van alcohol komen er gifstoffen in je lichaam vrij en alcohol onttrekt vocht van het lichaam om afgevoerd te worden. Hierdoor krijg je dus de klachten die bekend staan als "een kater".

Bij alcoholvrij bier krijg je dit effect niet omdat er geen alcohol inzit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je krijgt een kater van alcohol, omdat alcohol vocht onttrekt uit je lichaam. Daar komt ook de nadorst vandaan: je lichaam heeft extra vocht nodig. En om dat vocht vast te houden, is ook zout nodig. Vandaar dat je na alcohol trek hebt in hartige dingen: shoarma, pizza, soep, noem maar op.
Van alcoholvrij bier kun je dus geen kater krijgen. Soms zit er in "alcoholvrij" bier toch een beetje alcohol, 0.5% of zo. Maar dan moet je er wel heel veel van drinken om veel alcohol binnen te krijgen. En dan nog, heb je waarschijnlijk al voldoende vocht erbij gedronken om de kater te voorkomen.
Als je na het drinken van alcoholvrij bier een "kater" hebt, dan is dat toevallig, en dan heeft de hoofdpijn een andere reden, bijvoorbeeld het laat gaan slapen, of juist langer doorslapen dan gebruikelijk (uitslapen), waardoor je lichaam toch ontregeld is.