Wat wordt er precies bedoeld met de bewering dat Nan Yu thee "vetoplossend" is?

Dit staat op de verpakking.
Lost het bestaande vet in je lichaam op, of het vet van het eten dat in je maag zit?
Ik wil dus weten wat met die claim bedoeld wordt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
4.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
Het werkt niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is mijn vraag niet ;-)
Utrecht
9 jaar geleden
Maar wel het goede antwoord op je vraag: een thee kan niet vetoplossend zijn. Het werkt dus niet. Marketingpraat.
Je zou er wel van kunnen afvallen maar dat is dan voornamelijk door vochtafdrijving of vermindering van eetlust.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies Utrecht en Ritsuka. Alleen je portemonnee slankt ervan af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb Pu Ehr thee, dat lijkt erop, een maand geprobeerd en ik kan concluderen dat je er niet van afvalt als je nog steeds evenveel eet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jammer dat Ritsuka en Utrecht geen antwoord op de vraag geven, nl: wat wordt er precies geclaimd. De vraag is niet of de claim terecht is.
Ritsuka
9 jaar geleden
Daarom is het ook een reactie

Het beste antwoord

Het enige wat ik daarover heb kunnen vinden is het volgende: "Bij het avondeten drink ik nan yu thee. Twee kopjes mag je daarvan. Dit is een zwarte thee en goed te drinken. De verpakking zegt dat het vetoplossend is en niet vochtafdrijvend. Dat van dat vet zit wat in: als je een vettige maaltijd hebt en je neemt een slok van de thee, is je mond 'schoon'."

Overal staat alleen die claim dat het vetoplossend zou zijn, maar nergens is (medisch verantwoorde) informatie te vinden over welke stof er dan in die thee zou zitten die dat kan bewerkstelligen. De reactie op http://www.valtaf.nl/discussie/16342/chineeze-nan-yu-thee/ geeft ook aan dat zulk soort theeën alleen vocht afdrijven (waardoor je tijdelijk minder zwaar lijkt) en echt geen vet kunnen oplossen.
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is een claim die wetenschappelijk niet onderbouwd kan worden maar het klinkt best aardig. Vetoplossend betekent dat ze graag verdienen aan het gewichtsprobleem van derden. Er is maar één manier om vet op te lossen:minder caloriëen innemen.