Hoe kan je een blikje Cola of Fanta openen zonder dat het open moet? (zie beschr.)

Ergens heb ik een filmpje gezien hoe je een blikje kan openen zonder het lipje te gebruiken. Bijv. voor verzamelaars die het blikje niet open willen maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
8.1K

Het beste antwoord

Dat kan heel makkelijk en dat deed ik vroeger altijd. Je hebt hiervoor niks nodig. Als je aan het lipje van het blikje trekt maar je trekt hem niet helemaal door zit er een kleine opening in die je niet kan zien. Je slurpt dan alle frisdrank eruit en het frisdrankje is leeg en het lijkt nog dicht. Je moet dit gewoon proberen want het is een beetje moelijk uit te leggen. Je moet dus aan het lipje trekken totdat je pssst hoord. Dus voorzichtig trekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een injectienaald in de bodem ? 2 gaatjes in de bodem prikken (op het laagste punt van de bodem ?
met de injectiespuit lucht inblazen zodat de vloeistof uit het andere gaatje loopt ?
net zo iets als met eieren uitblazen ?
11 jaar geleden
Utrecht
11 jaar geleden
Met een injectienaald kom je niet door een blikbodem.
En de meeste blikjes staan onder overdruk: het loopt er dus vanzelf uit.
capthavoc
11 jaar geleden
Daar is vast wel een iets steviger oplossing voor
dikkere(kortere) naald ? je hoeft tenslotte maar door een milimetertje
Er loopt idd wel iets uit dan, maar lang niet alles
de rest moet je er toch uitdrukken of uitzuigen
misschien is het wel handiger om de vloeistof te vervangen door water ? als je wilt vermijden dat het blikje indeukt
druppeltje transparante superglue er op en dicht is het weer ?