Ik heb een combi microgolfoven/hete lucht. Hierin past geen kalkoen van 5kg, dus wil ik 2x een kleine maken. Hoe kan ik beiden samen warm serveren?

Toegevoegd na 34 minuten:
Als ik eerst de eerste maak (hete lucht oven), daarna de 2de, telkens toch zo'n 2 uur in de oven, dan is de 1ste koud als de 2de gaar is. Ik zou de 1ste dan terug kunnen opwarmen met microgolf: hoe lang op hoeveel Watt? Het is de bedoeling dat beide kalkoenen SAMEN geserveerd worden, we zullen met 12 personen (waarvan 3 kindjes) aan tafel zitten.
Alvast bedankt voor alle reacties!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Antwoorden (3)

Je kan ze apart serveren of de ene na dat je de kalkoen uit de oven hebt gehaald in aluminiumfolie, persoonlijk zou ik ze apart serveren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je ze allebei gaar gemaakt heb.
dus van te voren bereid. dan voor het eten allebei even 5 tot 10 minuten in de magnetron. op het moment dat de eerste eruit komt. kan je de schalen en andere hapjes zoals bijgerechten naar tafel brengen. en tegen het moment dat de andere er ook 5 minuten inzit voor kinderen mag die toch iets koeler. want gaar zijn ze al.
plaats je ze allebei op tafel. dus wel tegelijkertijd maar om de beurt.
en om warm te houden kan je ook een grote pan pakken met een laagje kokend water. een bord erop daar de kalkoen op en afdekken met bv een pan of deksel. dan blıjft die door de stoom warm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je toevallig een gas- bbq met deksel hebt, kan je er 1 op een lage stand ( zodat de binnenkant ook gaar kan worden) buiten in de bbq bakken