Hoe lang zijn de potten van Heinz sandwich spread houdbaar na opening?

Hallo,

Op de pot staat alleen de houdbaarheid datum voor
een ongeopend pot. (wat merkwaardig 1-2 jaar is).
Maar hoe lang zijn de potten van Heinz sandwich spread houdbaar na opening?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.4K

Het beste antwoord

Als het vocht uit de sandwich spread bovenop komt te liggen,gooi ik hem weg. Dat is zeker na een maand of 2 en ik bewaar de pot in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hallo Raico,

Zoals je vast wel weet, dienen die potten voor ongewenste bacteriën uit de buurt te houden.
Eens het geopend is, kunnen deze bacteriën dus aan het voedingsmiddel komen.

Na opening zal dit dus nog maar enkele dagen bruikbaar zijn.

Vriendelijke groetjes,
Helena Karafotis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die 1-2 jaar is niet zo vreemd. Als je de ingredientenlijst bekijkt, zit er eigenlijk niet veel meer in dan wat groenten, kruiden, en wat vet. En dat houd je lang goed zeker als het niet aangebroken is.

Is de pot eenmaal open, dan kun je het nog maanden goed houden. Zeker als je het in de koelkast bewaart. Mogelijk gaat alleen de smaak iets achteruit.

Om zeker te zijn, kun je contact opnemen met Heinz. Meestal stellen producenten van dit soort spullen vragen en opmerkingen op prijs, en krijg je ook antwoord.

http://www.heinz.nl/Default.aspx?pid=24&id=14
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk staat er wel op: na opening gekoeld bewaren. Zodra het potje geopend is moet je het na gebruik in de koelkast zetten. Dan moet het nog zeker een maand goed blijven.
Amadea