waarom zeggen mensen wel eens dat alleen kinderen in afrika honger hebben als je zegt dat je honger hebt?

dat vind ik echt zo irritant. het is toch iets normaals om honger te hebben

Toegevoegd na 4 minuten:
in de ochtend of na het sporten vind ik het normaal om honger te hebben

Toegevoegd na 2 uur:
ik sluit deze vraag want ik raak echt geiritteerd door antwoorden als jij hebt nog nooit honger gehad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Moeilijk uit te leggen, maar je voelt wat je zelf hebt. Je maag knort, en je hebt honger. Of iemand anders méér honger heeft dat kan je niet weten.
Hetzelfde is het met pijn. Mag je niet zeuren dat je pijn hebt, omdat iemand anders meer pijn heeft?
Zo gaat dat toch niet, we voelen onze eigen honger en onze eigen pijn.
Waar ik niet mee wil zeggen dat er geen medeleven kan zijn met anderen die het slechter hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Het is bij ons meer zin in eten,dus trek. Echte honger is ons onbekend.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik wil er wel even bij vermelden, dat ik in 1944 als kereltje van 9 jaar, wel echte honger heb gekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou. als ik 's ochtends niet ontbijt en op school gym, drama en dan heb heb ik aan het eind van de dag echt wel honger hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel waar wat Moolkeesje zegt, Wow.
Ik vind het overigens ook ergerlijk hoor, die opmerking van alleen de kinderen in Afrika hebben honger.
Ik vind ook best dat je mag zeggen dat je honger hebt.
Maar desalniettemin is er een groot verschil tussen honger als jij een ochtend niet hebt gegeten of echt uigehongerd zijn. Ik spreek uit ervaring, ik heb anorexia gehad en mezelf compleet uitgehongerd. Nou, die honger die je dan hebt is wel wat anders dan 1 ochtendje niet eten. Ja, je zou kunnen zeggen dat het dom is wat ik heb gedaan, jezelf uithongeren terwijl iemand destijds in de hongerwinter een moord zou doen voor het eten wat ik tot mijn beschikking heb. Maar zo werkt het helaas niet.
Jij hebt trek in wat te eten maar geen honger. Om echt het gevoel van honger te onder vinden zou je eens drie dagen niet moeten eten.
12 jaar geleden
Dit wordt gezegd omdat wij geen "echte"honger kennen zoals ze dat in bijvoorbeeld Afrika kennen.
Ik ben het met je eens dat het irritant is als dit gezegd wordt, omdat voor ons het het rijke westen honger een subjectief begrip is. Als ik zeg dat ik honger heb is dat het gevoel zoals ik dat ervaar. Hierover heeft een ander geen commentaar te geven( dit zal wel minnetjes opleveren :-) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Dan zal ik zovast een + doen ik denk er ook zo over.
Op deze manier zou je ook niet mogen klagen als je een gekneusde pols hebt, want gebroken is erger. En dan mag je ook niet klagen want verlamd of geamputeerd is nog erger
Wij kunnen ons niet voorstellen hoe het voelt om echt honger te hebben. Als wij "honger" hebben, kunnen we meteen eten. Mensen in Afrika, kunnen niet of nauwelijks eten, wanneer ze honger hebben en raken verzwakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan niet altijd eten als ik honger heb hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel binnen een dag, neem ik aan.
Mijn moeder zei altijd, je hebt geen honger maar trek. Daar achteraan, wij hadden pas honger in de oorlog. ( mijn moederschraapte als kind de vuilnisbakken uit van het ziekenhuis met een lepel. En ze heeft gelijk en ik respect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt omdat je feitelijk iets zegt wat niet klopt.
Je hebt trek in voedsel maar geen te kort aan voedsel.

Daarnaast is het vervelend voor mensen die honger gekend hebben dat te moeten horen.
Als ik thuis zei dat ik het eten vies vond werd mijn pa boos (heeft honger geleden in de oorlog en alles gegeten wat er maar voor handen kwam) Hij zei dan eten is niet vies,je vindt het niet lekker .

Dat is met eten ook zo. en ook als mensen uit boosheid ziekte gebruiken als scheldwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk, die mensen in Afrika hebben ergere honger, veel erger zelfs.
Maar ik vind dat als je zin hebt in wat lekkers, bijv chocolade, dat je dan trek hebt maar van zodra je maag begint te rammelen je honger hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vind ik ook.
Wij gebruiken m.i. het woord honger eigenlijk verkeerd maar het is op deze manier hier ingeburgerd en je kunt het dus gewoon zeggen vind ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je stelling is helemaal fout. We hebben hier nooit honger. In Afrika wel, en ook onze ouders in de oorlog hadden echte honger. Als je na het sporten zegt dat je trek hebt, zal je niemand daarover iets horen zeggen. Jij hebt nog nooit honger gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honger = echt heel erg lijden, dat je er byna dood aan kan gaan maar dat is in Nederland meestal niet het geval het goeie term voor als je "honger" hebt is trek hebben in iets