hoeveel calorieen kun je eten op af te vallen 1.62 lang 97 kg dit zegt genoeg?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb die calorien ooit opgeschreven op een dag ik werd er helemaal ziek van maar als je af wilt vallen kun je beginnen met magere dingen halen zoals bijvoorbeeld optimel maar coolbest is ook goed voor je al is dat meer voor het dagelijkse portie fruit maar ook sporten is erg belangrijk als dit niet lukt kun je ook nog naar een dieetiste toe gaan dat werkt gegarandeerd en die laten je echt geen honger lijden dat weer ik uit ervaring succes!

Dit zegt niet genoeg. Effectief kan je onbeperkt eten, als je daarnaast maar voldoende beweging hebt. Afvallen is ook een levensindeling, en dit is wellicht belangrijker dan wat je eet, zolang je gezond / gebalanceerd eet

Ik ken mensen die een 1000 calorieen dieet volgde. Toegevoegd na 1 minuut: Per dag 1000 calorieen. Maar of dat nou echt gezond is? Denk dat verantwoord lijnen en bewegen een beter resultaat geven

Dat zegt niks. Een normale gezonde vrouw van gemiddelde lengte en een normaal bewegingspatroon (niet erg actief) mag gemiddeld ongeveer 2000 kalorieen hebben. Iets meer als je sport of lang bent, iets minder als je stilzit of klein bent. Als je bij die lengte 97 kilo weegt, is je 'intake' ongetwijfeld te hoog, en zeker meer dan 2000 kc per dag, want een dergelijk overgewicht krijgt je niet van de lucht - al kan het over de jaren heen wel opbouwen van een minimaal teveel (bijvoorbeeld 2 koekjes) per dag. Als je dan weer gewoon en langdurig (eigenlijk voor altijd) rond de 2000 kC per dag gat eten en daarbij wat op je beweging let, moet je een groot deel van het gewicht weer (over de jaren) kunnen kwijtraken.

Je moet nóót minder dan 1200 kcal per dag eten. Je stofwisseling moet blijven draaien. Ik eet rond de 1500 kcal als ik aan het afvallen ben (chronisch eigenlijk :P) en ik val daar prima vanaf. Ik kan voldoende eten, heb geen trek, mijn stofwisseling blijft lekker op gang en ik val af. Niet heel snel, maar het is er waarschijnlijk ook niet heel snel aangekomen. Ik ben overigens ook 1.62 m, maar dat terzijde ;)

Niet minder dan 1200 als je gezond wilt blijven eten. Om het makkelijk vol te houden kan je aan 1500 per dag doen. Wat ik zelf doe is naar weight wachters gaan. Je gaat daar elke week heen en krijgt nieuwe tips. Het werkt voor mijn een onwijze stok achter de deur. Daar mee ben ik al 16 kilo kwijt. Daarbij ook veel andere dingen geprobeerd maar kwam altijd terug bij de WW. Daar blijf ik nu. Wat vaak is bij elk dieet als je op gewicht bent stop je met lijnen en is het er zo weer aan. Bij WW krijg je ook begeleiding om te stabiliseren.

Bronnen:
http://www.weightwatchers.nl/

Staart u zich a.u.b. niet blind op het aantal calorieën. Voor het dagelijkse onderhoud, zeker als u sport heeft u toch wel minimaal 2000 calorieën per dag nodig. Overigens wordt vette vis(bomvol calorieën) als aanrader gezien om te eten als je wilt vermageren, vanwege de omega vetten die weer nodig zijn om de vetafvoer in gang te zetten. Eet 5 a 6 keer per dag een kleine verantwoorde maaltijd, dan ben om de 2 uur aan het eten dus je zal geen behoefte hebben aan zoutjes, kaas of snoep. Een beetje sporten en je zou in een maand gemiddeld 5/7 kilo kunnen afvallen Maar het toverwoord is geduld!

Veel fruit, groente, noten, zuidvruchten, yoghurt en vis eten. Suiker, zout en foute vetten laten staan, dus magere kaas, mager vlees, olijfolie of zonnebloemolie gebruiken. Meerdere kleinere porties per dag eten. Geen alcohol of hooguit een glas wijn. Veel bewegen. Minstens 7 uur per nacht slapen. Veel water drinken of zelfgemaakte ijsthee (groene thee met kruidenthee en wat citroensap/honing) of gewoon veel gezonde thee drinken zonder suiker. GEZOND VERSTAND GEBRUIKEN, WANT IEDER PONDJE GAAT DOOR HET MONDJE.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100