waarom maken ze meloenen in nederland niet vierkant

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe heb je je naam en punten kunnen verbergen?
Kimath
12 jaar geleden
Als er onbekend staat, dan is het account verwijderd.

Antwoorden (5)

Dit doen ze in veel landen inderdaad wel, is makkelijker vervoeren, neemt minder ruimte in. In Nederland doen ze dit niet omdat mensen het gek vinden, dan vertrouwen ze het niet meer en worden ze minder gekocht. Wij zijn gewoon ronde gewend en daarom willen we niet anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Ikhouvanhonden;

Omdat ze dan niet meer in hun schil passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vorm vierkant past niet in groente en fruit categorie.
Daarbij komt nog dat vierkante meloenen met extra zorg gemaakt moet worden (ze moeten in transparante dozen en het duurt 2 maanden voordat ze rijp zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vermoedelijk vanwege de prijs. Ze zijn anderhalf jaar geleden wel als proef in Nederland te koop geweest, volgens http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=55216. Een vierkante meloen van ongeveer 6,8 kg ging in de Verenigde Staten voor bijna 75 dollar over de toonbank, wat aanzienlijk meer is dan voor de ronde versie gevraagd wordt. Consumenten hebben in deze jaren van economische crisis niet zo gauw een hoge prijs over voor een bijzonder product.
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
vierkante meloen? ok.. weird! maar waarom mogen ze niet gewoon rond zijn? kan je er nog mee voetballen! geintje!