Hoe krijg ik de smaak van de frisdrank uit de flesjes?

Ik gebruik vaak lege flesjes als waterflesjes voor naast bed. Maar als je bijvoorbeeld een flesje van sinas pakt dan gaat er na een tijdje een hele rare smaak in het water zitten. Weet iemand hoe je daar vanaf kan komen want een paar goed omspoelen helpt niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Warm water in de fles doen, drupje afwasmiddel en flink schudden. Daarna goed naspoelen.

Maar wat je waarschijnlijk vergeet, is de dop en de tuit (schroefdraad) van de fles. Maak die ook goed schoon, daar zitten altijd resten aan van de oorspronkelijke drank. Zodra je daar met de mond aan gaat zitten, beinvloed dat de smaak van het water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip dankje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dop vergeet ik idd

Andere antwoorden (5)

Omspoelen met heet water en dan dagelijks vers water erin stoppen... Werkt voor mij ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet het flesje niet helemaal vol in magnetron. Dop er af ! en breng het water aan de kook. Laat even doorkoken en daarna is de bijsmaak geheid weg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag ik mij ook af, petflessen hebben de neiging te vervormen met kokend water is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou als je het niet erg vind zet ik hem liever niet in de magnetron.. Me ma vermoord me as ze het merkt XD
Schaf een flesje bronwater aan met zo,n handige afsluitbare dop.
Als deze leeg is kunt u hem vullen met drinkwater uit de kraan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zo maar ik gooi ze 1 keer in de twee weken weg en dan wil ik niet elke keer waterflesjes halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik wat gemist?
Bronwaterflesjes spoel je om en er zijn geen limonade-
smaakjes etc die achter blijven.
Zo,n dop zit ook op een bidon.
(plug uittrekken en drinken, plug induwen en afgesloten is de fles)
De beste manier is ongeveer een eetlepel soda in het flesje doen, heet water erbij doen, niet te heet, want daar kunnen veel flesjes niet tegen. Dan een tijdje heel goed schudden.

Daarna even wat sodawater uitschenken in een kopje of beker waar je dan de dop van het flesje in hebt gelegd en dit een paar keer herhalen met de inhoud van het flesje.

Daarna nog een paar keer goed omspoelen met heet water, omdat sodawater natuurlijk schadelijk is.

Dan is het flesje gegarandeerd vrij van een bijsmaak en minstens zo belangrijk het sodawater doodt ook eventuele ziektekiemen en bacteriën.
12 jaar geleden
Probeer het is in de vaatwasser te doen?
Of spoel het om met gekookt water?