Hoe kan je chocolade het best vervoeren zonder dat dit smelt?

Goedemiddag iedereen.

Mijn vriendin wilt morgen chocolade (bon bons) mee nemen alleen word het morgen tropisch warm, ze moet met de trein en is daarom bang dat de chocolade smelt. Kent iemand misschien een truc of een tip?

Alvast vriendelijk bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

In een koelbox.
Of in een koeltas met een paar bevroren elementen erin.

Toegevoegd na 31 minuten:
P.s. Bij gebrek aan koelelementen kun je ook van die plastic zakjes gebruiken om ijsklonten in te maken. Die smelten onderweg dan wel, maar houden de chocolade toch enkele uren koeler dan de omgevingslucht is. Wel goed dichtknopen, dat er geen water uit kan gaan lopen.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus.
Dat lijkt mij ook de slimste oplossing. :)

Andere antwoorden (2)

Leg vanavond een koelelement in de vriezer.
Morgen als ze weggaat het koelelement uit de vriezer halen en in een koeltas stoppen. Chocolade erbovenop. Dan blijft het wel een tijdje koel en zal de chocolade niet smelten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je ook iets te drinken mee neemt voor onderweg: leg deze fles[jes][sen] dan in de vriezer zodat het kan bevriezen. Neem een boodschappentas en leg een paar plastic tassen onderin daarop dikke handdoeken met de bevroren flessen en in het midden de doos met bonbons goed ingepakt in een paar lagen papier [pakpapier/cadeaupapier eventueel krantenpapier] en leg ook daar voorzichtig bevroren flessen water/fris etc. op. Kijk uit dat je niet het doosje met de bonbons ongezien plet, dat zou zonde zijn...

Afhankelijk van de route/rit zal dit goed gekoeld blijven en zeker niet smelten!
Ga je op weg met de trein, zet de hele tas dan natuurlijk niet in de zon, maar ook niet bovenin waar de bagage eigenlijk moet staan. Alle warmte stijgt omhoog, dus op de grond is het koeler. Zet de tas naast je op de grond, maar zeker niet tegen iemands benen aan, dat geeft ook te veel warmte af.

Succes er mee!