Ik heb gisteren te zoutig gegeten, voel me nu opgeblazen. Hoe kan ik dit gevoel doen verdwijnen?

Ik heb gisteren niet veel gegeten, maar elk maaltijd was wel zoutig. Dus op het einde vd dag had ik redelijk veel zout binnen. Ik voelde me dan ook opgeblazen. in mijn buik maar ook mijn onderbenen (heb ergens gelezen dat het komt omdat zout vocht vasthoud). Nu voel ik me nog steeds wat zwaar. Wat moet ik doen om het zout zegmaar weg te krijgen uit mijn lichaam??

Thanks!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (4)

Veel (water) drinken, dan voer je het zout af. En in de toekomst kun je er misschien rekening mee houden dat je er niet zo goed op reageert en het proberen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je in het antwoord hierboven kunt lezen moet je veel water drinken. Dit helpt om het overtollige vocht af te voeren. Wat ook heel erg goed helpt is bleekselderij en peterselie eten. Dat doe ik ook als ik dikke vingers en enkels heb. Daar ga je enorm van plassen, je bent het vocht dan zo kwijt. Eet lekker gezond, dat helpt je nieren om goed te werken en dus vocht af te voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je dat gevoel vandaag vanzelf kwijt gaat raken, aangezien er temperaturen van rond de 30 graden verwacht worden, m.a.w.dat je flink zult gaan transpireren, hetgeen gepaard gaat met vochtverlies. Dus toch maar flink water blijven drinken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gezond lichaam weet wel raad met een beetje zout, mits je voldoende drinkt, liefst gewoon water. Geen frisdranken of vruchtensappen want suiker houdt veel meer vocht vast dan zout. Wat je gisteren teveel aan zout hebt binnengekregen ben je hoogstwaarschijnlijk nu wel kwijt. Blijf je dikke enkels houden dan is het tijd om eens een afspraak met je huisarts te maken om o.a. je bloeddruk te laten controleren.