Hoelang blijft eten goed in een koeltas?

Het gaat om verse, onbereidde producten als kip/sla/mozzarella. Ik wilde de producten graag meenemen in de trein. Overleven ze een reis van ongeveer twee uur of kan ik ze daarna meteen weggooien?

De koeltas is gewoon van de AH oid. zonder koelelementen ofzo.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
28.7K

Het beste antwoord

Deze tas is daar niet voor bedoeld. De tas is bedoeld om diepvriesboodschappen bevroren van de supermarkt naar huis te brengen. De tas isoleert wel, maar geeft geen koeling. Dus als je genoemde onbereide producten gedurende twee uur wilt vervoeren, is dit niet de juiste manier.
Je zult er dan minimaal bevroren koelelementen bij moeten gebruiken en bij voorkeur een koelbox/ koeltas met een hogere isolatiewaarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik zou met kip en mozzarella op passen dat bederft heel snel. maar kan je niet daar boodschappen gaan doen? of een koelbox met elementen kopen dan blijft het altijd langer goed dan alleen een koeltas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker de kip zou ik daarna niet meer durven eten.

Als je echt niet aan een echte koeltas/-box met vrieselementen kunt komen, zijn er wel trucjes om je boodschappen langer goed te houden.

Een grotere massa aan koude spullen bij elkaar blijft bijvoorbeeld langer koud dan een klein beetje. Laad die koeltas daarom vol met koude spullen, bijvoorbeeld gekoelde flesjes water zoals ze die vaak bij de kassa verkopen. Pak de spullen zo in dat het bederfelijke goed tussen die flesjes water in zit.

Nog beter is om thuis alvast wat flesjes water in de vriezer te leggen en die te gebruiken als koelelement. Wees wel bedacht op de onvermijdelijke condensvorming, het is ook niet goed als je kip heel nat wordt!

Ook geven meer lagen betere isolatie. Koop niet één, maar twee koeltasjes. Laad de eerste tas vol, sla het handvat om om hem net iets kleiner te maken. Stop hem in de tweede koeltas, erop lettend dat je de opening van de eerste koeltas aan de zijkant of onderkant van de tweede koeltas krijgt. Maak ook de tweede koeltas goed dicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat mozzarella en sla nog wel te eten zijn na 2 uur in de trein (zeker in de airconditioning treinen van tegenwoordig). Met kip zou ik echter geen risico nemen. Als je dat mee wilt nemen zou ik het vantevoren grillen/bakken, laten afkoelen in de koelkast en zo meenemen.