Gamba's maken

Ik wil morgen voor het eerst gamba's klaarmaken. Hoe moet dit? ik wil ze graag met schil en al (dus ongepeld) bereiden. Ook het darmkanaaltje maakt me in principe niets uit. Het schijnt dat Olijfolie + Knoflook het werk doen. Maar heeft iemand het precieze recept ?
Ik wil graag alle details weten.

1. Het gaat om een 1 persoonsgerecht
2. Welke producten/ingredienten worden gebruikt.
3. Het moet op de grill.

Bvd

Weet jij het antwoord?

/2500

Pers een teentje knoflook en snij een halve rode spaanse peper in hele fijne reepjes. Wel de zaadjes eruit halen. Meng hier wat (olijf)olie, zout en wat citroensap doorheen en leg de gamba's hierin. Goed door de marinade roeren zodat de gamba's helemaal onder zitten. Laat dit een paar uur of een nacht staan in de koelkast. Haal het een kwartier voor het bereiden uit de koelkast en leg de gamba's op een hete grill. Grill het niet al te lang want dan worden ze droog. Als ze mooi roze kleuren en er streepjes van de grill op komen, dan zijn ze gaar. Strooi er als laatste nog eventueel wat peterselie over. Eet smakelijk alvast!

Bak de gamba's. Snij fijne uien ringen, neem een grote bos peterselie, echt een grote bos, zorg dat je genoeg knoflook hebt en maak het samen. Eetse!! (hoeft niet perse dit recept te zijn hoor) ieder zijn voorkeur :)!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100