Hoeveel water moet er in een microwave Boiley?

In de gebruiksaanwijzing staat een klein beetje, in het ei staat met letters een level, en dan is er ook nog een lijn rondom. Welke van de 3 is het?
Als iemand uit ervaring het antwoord weet, hoor ik het heel graag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik had er nog nooit van gehoord maar was wel even nieuwsgierig dus ik heb het net even opgezocht.
Dit is de werkbeschrijving:
Met de Microwave Boiley maak je binnen ca. 3 tot 5 minuten een zacht, medium of hard gekookt ei bij maximaal 1000Watt.
Alles wat je moet doen is het ei in deze schattige eierkoker zetten, een beetje water erbij doen, de bovenkant erop draaien en hem in de magnetron zetten. Wacht een paar minuutjes en ping! Daar is jouw perfect gekookte ei zonder barsten en precies naar wens.

Het antwoord luid dus simpelweg: een beetje. Dat is een nogal relatief begrip maar specifieker word het niet.
Ik neem aan dat je er gewoon een scheutje water in doet, en zeker niet zoveel dat het onderste deel kan overstromen.
Succes ermee, en laat je even weten of het wat is?
Als het goed werkt wil ik er ook 1.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Annigje, dat is nu juist het probleem, we zijn er nog niet achter hoe het precies moet, de ene keer is het ei met 3,5 minuut te gaar en de andere keer te zacht.
We houden wel de zelfde hoeveelheid water aan.
Nog maar even uit proberen nog.....
Het gaat wel heel snel.
Zodra ik meer weet, zet ik nog een reactie.
Bedankt voor die van jou!