hoe organiseer ik een bbq voor 25 personen?

binnenkort organiseer ik een bbq voor 25 man in mijn tuin . Hoe organiseer ik deze zodanig dat alles op rolletjes verloopt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Zorg dat je op de dag zelf niets hoeft te doen, alleen maar toezien dat alles goed wordt uitgevoerd.
Dat kan alleen maar als je voldoende vrienden hebt die allemaal iets willen doen, jij zorgt er dan voor dat alle taken goed verdeeld worden.

Op zo'n manier ben jij een goede organisator, en heeft iedereen er plezier in.
Als je zelf de grootste hoeveelheid werk op je schouders zou nemen dan heb je geen overzicht, alles wat er fout kan gaan gaat ook fout, en je hebt helemaal geen contact met je gasten omdat je te druk bent.

dus: delegeren, delegeren, delegeren.
itsme
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond alle antwoorden zinvol ! deze sprak me nou net iets meer aan! Bedankt allemaal!

Andere antwoorden (5)

Om te beginnen zou ik een grote partytent huren (of kopen) en die stevig opzetten en daar onder het feestje organiseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad een partytent en genoeg eten en drinken! En misschien 2 bbq's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op www.barbecue.nl, dit bedrijf levert al je bbq spullen, vlees, salade, stokbrood, sauzen, bestek, de bbq's echt alles! Je kan uit verschillende bbq menu's kiezen en via internet bestellen. Ze komen alle spullen brengen en nemen na afloop alle vieze vaat weer mee terug naar huis. Het enige minpuntje is vind ik dat ze niet zorgen voor het drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben heel erg van de lijstjes. Mijn familie en vrienden worden er altijd gek van maar het zorgt er wel voor dat we georganiseerd zijn.

- maak een lijstje met alles wat je te binnen schiet qua eten en drinken
- zorg dat je genoeg zitplekken en tafels hebt zodat iedereen rustig kan eten.
- verlichting, als het donker wordt maakt het lekker gezellig en je kunt lekker buiten eten
- grote overkapping/ partytent
- buren informeren over het feestje op die manier hou je iedereen tevreden
- american bbq style: laat iedereen wat mee nemen. Scheelt weer in de kosten
- zet wat drinken in een grote ton /emmer met koud water en ijsblokjes. Zo kan men zelf drinken pakken.

Laatste tip: ontspan zelf ook als de bbq aan staat en iedereen er is en geniet!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de meeste slagers kun je naast een assortiment aan vlees en sausen kopen ook een BBQ huren. Deze wordt dan voor je neergezet, en opgehaald. Het vlees wordt ook tijdig bezorgt.
Met de meeste slijters kun je ook de afspraak maken dat ongeopende flessen retour kunnen, dan hoef je je niet bang te maken dat je teveel/te weinig hebt.

Je kunt serviesgoed huren, maar net zo makkelijk is wegwerpservies.