Wat is het verschil in uiterlijk tussen wilde spinazie en snijbiet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.9K

Antwoorden (1)

Snijbiet heeft rode steeltjes, (wilde) spinazie niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als alleen het onderste deel van de steeltjes rood is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op Wikipedia zag ik in eerste instantie snijbiet met wittige stelen, daarna pas met rooie stelen. Bijkbaar is die rooie een variant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, ik ken alleen de rode. Die inderdaad ook rode nerven heeft, leuk in gemengde sla. @Fynnya: afgezien van wat bleek rossigs aan de wortelen heeft wilde spinazie sowieso geen rood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je eigenlijk aan snijbiet? Het lijkt me best lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna nergens helaas. Ik heb het wel eens gekocht op de biologische markt, en ik heb het wel eens gezien in van die biologische groentenpakketten waar je een abonnement op kunt nemen. Verder nergens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer... De keus in de super is zo beperkt tegenwoordig. Voor wat anders dan bloemkool en sperziebonen hoef je al haast niet meer te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt zelfs 'regenboogsnijbiet', zo genoemd omdat je het zaad zaait en dan maar afwachten: exemplaren met groene stelen, met witte, met rode, met roze, met gele, met paarse...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.denieuwetuin.be/4-zaadmengsels-1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Widar, snijbiet kan je soms wel kopen bij de Turkse/Marokkaanse supermarkt. Maar soms is dit ook wilde spinazie. Je hebt helemaal gelijk over het beperkte aanbod van de supermarkten. Jammer toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb snijbiet wel eens gekocht in een biologische winkel, maar niet vaak.
De variatie aan groente en fruit in supermarkten vind ik vaak zo bedroevend, er bestaat zoveel meer lekkers dat we zouden kunnen eten.
Die regenboogsnijbiet is echt een heel leuk idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms staat het lekkers zomaar langs de straat. Zevenblad schijnt voedsel te zijn, hierheen gebracht door de Romeinen. Helaas heb ik nooit een recept gevonden om het te proberen.