Nee, niet als de functie er niet bij inzit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gewone gas of electra oven, kan je niet als magnetron gebruiken. Een zogenaamde "combi-magnetron" kan je weer wel als magnetron én oven gebruiken.

Misschien bestaan er ovens, die ook een magnetronfunctie hebben, maar ik ben die nog niet tegengekomen. Vandaar dat mensen met een moderne inbouwkeuken nog steeds een aparte magnetron hebben en een oven. (oven is meestal groter qua inhoud, vandaar dat hier vaak een apart apparaat voor gekozen wordt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Er zijn wel degelijk ovens die ook magnatron zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan ze niet vinden. Ik vind enkel "combi magnetrons" dit zijn magnetrons, mét een oven erin. Ik kan op het net, geen enkele oven vinden, die een ingebouwde magnetron heeft. Want hoe hard je ook zoekt. Het blijven magnetron-ovens... geen oven-magnetrons.
als je bedoelt of je er eten mee kan opwarmen is het antwoord JA. Voor een gasoven is 15 minuten op stand 5 en voor een electrische oven is vijf minuten op half vermogen vaak voldoende.