Pasta met gehaktballetjes en saus een dag later invriezen, kan dit eigenlijk wel?

Alles is wel buiten de koelkast afgekoeld, maar zonder ijswater o.i.d.. Kan ik dit eigenlijk wel gerust eten of toch maar niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Een gekookt of gebakken gerecht is in principe zo goed doorgewarmd dat er geen schadelijke bacteriën meer inzitten. Voor dat wel het geval is zijn er enkele dagen voorbij als het redelijke koel is in je keuken en je verder normale hygiëne toepast, zoals een deksel erop etc. Bij echt warm weer zou ik wat minder risico nemen maar een etmaal blijft vers gekookt eten doorgaans wel goed zonder koeling, is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Persoonlijk zou ik dit nog wel eten, goed doorwarmen en smullen.

Smakelijk!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mingever: Hoezo een min?
Natuurlijk mankeert helemaal niks aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het al 24 uur buiten de koelkast hebt,zou ik het niet meer opeten.
Wel zou het na afkoeling direct in de vriezer kunnen,maar niet als het al een hele dag buiten de koeling staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat je geen last ergens van krijgt want vooral gerechten waar vlees in zit moet je altijd voorzichtig zijn.
Zodra dit is afgekoeld,dan gelijk in de koelkast of vriezer.
doe het voor alle veiligheid niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, geen probleem. Zonde om weg te gooien!
Na 2 dagen kan je het beter niet meer doen, niet met de huidige temperaturen.