Huile pour pizza: hoe gebruik je het?

In Frankrijk verkopen ze flesjes olie met daarin pepers en kruiden. Op het etiket staat "Huile pour Pizza", oftewel: olie voor pizza.
Maar hoe (wanneer) gebruik je die olie? Bij de bereiding of als de pizza gebakken is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ik kreeg deze olie wel eens in Frankrijk als ik een pizza bestelde. Was ontzettend lekker en de bedoeling was dat je het over de geserveerde pizza sprenkelt.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt! wij hadden bij de catering ook altijd de mogelijkheid voor mensen dat ze konden kiezen of ze chili-olie over de pizza wilden. geweldig lekker :)
+1

Andere antwoorden (2)

Op de pizza bodem. Als je zelf een pizza gaat maken, doe je er eerst olie op, en daarna de saus en eventueel de kaas en andere dingen. Dus de olie is voor op de pizza bodem, met niks erop. En dan goed uitstrijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad olie om over de pizza te doen. Heel lekker, maar kijk uit dat je niet teveel olie erop doet, want vaak is hij nogal scherp. En het is bedacht in Italïe. In echte Italiaanse restaurants kun je om die olie vragen als je een pizza hebt besteld.