Waar kan je mispels kopen zijn ze nog te koop

Toegevoegd na 48 minuten:
en waar smaken ze naar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Ze worden verkocht bij de betere groenteboer,maar bij ons (in Schijndel) ook gewoon op de markt hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, bij de Turkse en Marokkaanse winkels zijn ze op het ogenblik te verkrijgen.

Toegevoegd na 57 minuten:
In aanvulling op je vraag: ik zag vanmiddag bij de Turk rare rottige vruchten liggen, en heb gevraagd wat het waren, waarop ik het antwoord kreeg: mispels.
Wat verder zoeken heeft het volgende opgeleverd:

Een mispel is sappig met een zoetzure smaak. Er kan heerlijke jam of gelei van worden gemaakt. De gelei is een tractatie bij (water)wild en lamsvlees. De gelei wordt gemaakt door de vruchten in een pan onder water te zetten, ze op een laag vuur te stoven, totdat ze gaar zijn. Giet de vruchten uit door een zeef en voeg 500 gram suiker toe per 750 cc. Kook de vloeistof in tot de gewenste dikte en laat deze afkoelen.

Toegevoegd na 57 minuten:
www.neerlandstuin.nl/struiken/mispel.html