Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een blender op dezelfde manier gebruiken als een snij(keuken)machine?

Ik bedoel dan voornamelijk om dingen zoals noten fijn te maken of pesto te maken, het hoeft niets in plakjes te snijden of te raspen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

ja dat kan zonder moeite
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het voordeel van een blender boven een keukenmachine is dat een blender het vaak nog fijner krijgt. Hierdoor kun je dus bijvoorbeeld je sauzen makkelijker egaal krijgen. Nadeel is dat er minder in past.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het toch niet zo makkelijk is.
Ik heb zowel een keukenmachine als een blender.
In die keukenmachine heb ik probleemloos amandelen heel fijn gehakt.
De blender kan dat volgens mij niet, die werkt ALLEEN als er voldoende vloeistof om de vaste delen heen zit. Omdat hij onderin vrij smal is staat hij bij te weinig vloeistof ALLEEN alles wat onderin zit te malen, en dat mengt dan niet goed met de bijv hele noten die hoger zitten.

Ik heb dat al als ik bijv appel en banaan erin gooi voor een fruitshake en ik doe er te weinig melk bij. Dan wordt de appel niet gemalen.

De keukenmachine is VEEL breder en daar zie je het hakmes de hele inhoud door elkaar husselen.

Dus nee, ik denk dat je bijv een zak droge hazelnoten zo niet helemaal fijn krijgt
,
(Lees meer...)
amigo
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding