Wat is een reële vergoeding voor iemand die avondmaaltijden kookt voor mijn vriend en ik?

Mijn vriend en ik werken beide veel en houden niet van koken. Slechte eetgewoontes liggen op de loer. Daarom willen we iemand vragen om voor ons avondeten te koken dat we dan daar vers of bevroren ophalen, thuis opwarmen en opeten. Nu wil ik weten wat reëel is als vergoeding: wat kost een gemiddelde avondmaaltijd (niets bijzonders) en wat is reëel als bijdrage voor de moeite. Waarschijnlijk zal zo iemand gewoon voor zichzelf koken maar dan met extra porties voor ons.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (3)

Reken op zo'n 2-3 euro per persoon aan ingredienten.
Verdubbel dat bedrag... voor 10 euro per dag kom je dan gemakkelijk aan je maaltijd voor 2 personen.

En neem zo'n iemand eens per jaar mee uit eten, als het een goede relatie is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi uitgangspuntt! +
Rutge
12 jaar geleden
Wow €10 per dag is veel, €50 in de week etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel valt wel mee als je nagaat dat je veel minder vaak boodschappen hoeft te doen, tijd (en gedoe) bespaart met koken en zo gezonder eet dan wat we nu doen (veel afhaal of magnetron). Bovendien is het ook de ingrediënten die je als je zelf kookt ook kwijt bent. (autokosten ritje naar de supermarkt, gas en elektra voor het koken, ga zo maar door) ik heb t er voor over!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je
kooktijd, gas/electrisch, boodschappentijd, etenswaar en dat voor 2 pers. voor 10 euro, dat kán je gewoon niet teveel noemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10 euro per dag veel? je hebt het hier over 2 warme maaltijden, dat je het weet! voor 10 euro koop je niet eens 2 frietjes en 2 frikandellen. en da's een snack, niet eens een maaltijd. dus waar heb jij het over? maar je wordt wel ouder en dan zul je zien dat 10 euro echt NIKS voorstelt voor een warme maaltijd. en als het voor 2 personen is, dan is het helemaal geen geld!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Rutge: het lijkt meer dan het is, maar ik snap je reactie. Eten is niet goedkoop. Als ik voor ons vieren thuis eten maak, ben ik het ook snel kwijt, en gezien de andere reacties doe ik het heel niet verkeerd.
De anderen, bedankt voor de plusjes en de support!
Ik denk dat ik ook € 10,00 per keer zou geven. Ligt er ook aan wat de pot schaft... Balletje met sperzieboontjes en aardappelen kosten voor met z'n tweeën ongeveer 5 euro...

Misschien gemiddeld 7,50 en dat per dag rekenen.
Gas e.d. hoef je m.i. niet te betalen, de dame (of heer) in kwestie kookt toch! Daarnaast denk ik dat het een goede bekende is, die doet het voor haar/zijn eigen plezier en als de onkosten voor de boodschappen eruit zijn, is hij/zij ook blij toch?

Ik zou het op 7,50 per dag houden... (wel relaxed, overigens..) ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er aan. Als het bijvoorbeeld mijn buurvrouw is die voor haar zelf kookt en ook voor mij dan geef ik haar de produktprijs plus een onkostenvergoeding van maximaal 5 euro per dag. Dit zie ik dan niet als loon maar bijdrage. Zij eet dan zelf bijvoorbeeld gratis in ruil voor de moeite die ze neemt om voor mij te koken. Als je hier een afspraak over maakt zou ik het normaal vinden om de inkoopbonnen erbij te zien en rekening houden kosten van extra smaaktoevoegingen zoals kruiden, sojasaus, dressings enz.
Ik zou niet iemand iedere dag van de andere kant van de stad naar mijn huis toe laten fietsen of met openbaar vervoer laten komen zonder dit te waarderen. Ik zou
samen tot een afstemming proberen te komen waarbij we allebei een goed gevoel hebben en de vruchten plukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt: "zie het niet als loon". Maar door zo'n afspraak, maak je wel dat de persoon in kwestie verantwoordelijkheid voor meer mensen krijgt. Als deze persoon een keer liever een frietje in de stad eet na het boodschappen doen, laat ze wel twee hongerige mensen achter. Ook al spreek je af dat de vraagsteller dan gewoon de pizzakoerier zal bellen, het blijft toch een zekere belasting op het verantwoordelijkheidsgevoel. Dit is niet in geld uit te drukken, maar ik zeker meer waard dan 1 euro!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga uit van de vraag waarin gesteld wordt welke bijdrage voor de moeite kan worden gegeven naast de kosten van de boodschappen of begrijp ik het verkeerd? Wie heeft het over een waarde van 1 euro?
Tja als je geen verantwoording aankan lijkt het me zo wie zo lastig om tot afspraken ergens over te komen. Hoe vrij de afspraken zijn lijkt mij heel bespreekbaar. Zeker als het een goede bekende is lijkt het mij geven en nemen dus is het ook mogelijk dat die persoon een keer lekker in de stad blijft hangen. Ik zie alleen mogelijkheden en kansen.