graag zou ik willen weten of ik me na het eten van sla uit spanje ongerust moet maken

Ik heb 31 mei sla gegeten wat afkomstig is uit spanje nu maak ik me echt ongerust of dit kwaad kan en wanneer merk je er iets van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (7)

Het ging om komkommers!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is nog niet duidelijk.
Als je de sla goed hebt afgespoeld vooraf niet. Hoewel een extra rol toiletpapiier nooit last kan natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je hoeft je geen zorgen te maken, ik hoorde gister op het nieuws dat de besmetting zelf waarschijnlijk in Duitsland heeft plaatsgevonden, ook al waren de groenten van Spanje. Dus de groenten hadden de bacterie hoogstwaarschijnlijk niet in Spanje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is nog steeds heel onduidelijk waar die bacterie vandaan gekomen is. Hij leeft normaal gesproken in koeienmest. De kans dat koeienmest op groenten terecht komt, is heel klein, omdat groenten niet met mestwater besproeid worden en omdat de bacterie niet IN de groenten terecht kan komen vanuit de grond.

Ergens moet iets fout gegaan zijn of moet een partij groenten in aanraking gekomen zijn met mest. Of misschien komt de besmetting nog wel op een andere manier tot stand. De zoektocht gaat voort. Verdachte nummer 1: de komkommer uit Spanje.

Als je Spaanse sla gegeten hebt is er niks aan de hand. Als je Spaanse komkommers gegeten hebt, is er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook niks aan de hand. Pas als je ziek wordt, is er iets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap de min niet. 't is het meest uitgebreide en in mijn ogen beste antwoord.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krijg je van mij ter komkommersatie een plus. De minner heeft waarschijnlijk last van vage darmkrampjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nog een plusje, heel goed antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, en nu is het ook op het nieuws geweest, het ligt zeker weten niet aan de grote groene vrienden.
volgens mij was het ook alleen in duitsland want ik eet elke dag komkommer en ik ben ook niet ziek geworden :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gisteren nog sla en komkommer gegeten (herkomst: Nederland) en zit nu toch weer een antwoord te typen: de stand van zaken op dit moment is dat ze nog steeds niet zeker weten waar die bacterie in de voedselketen terecht is gekomen. Die vingerwijzing naar Spanje zou dan ook wel eens onterecht kunnen zijn. Er is iets fout gegaan in Duitsland en er wordt hard aan gewerkt om de oorzaak op te sporen. Er zijn, niet alleen in Duitsland, maar in de hele EU strenge regels en controles, dus zou ik me vooralsnog maar geen zorgen maken bij het eten van groenten en fruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is een incubatietijd van 1-5 dagen, dus wie weet;-)+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hou je op de hoogte! Ik heb vanavond weer sla gegeten, oeps :-)
In het kader van EHEC niet, denk ik. Maar over het algemeen is sla en andere groenten uit Spanje meer bespoten dan de Nederlandse. Dus ik zou het sowieso vermijden. (Lees het verhaal bij mijn link.)