Wie maakt de lekkerste reine claude ranja (groene limonadesiroop) en waar is die te krijgen?

Toen ik kind was, zo jaren 50 en 60, vond ik reine claude ranja heel lekker. Tegenwoordig zijn er verschillende fabrikanten, die die ranja maken, maar geen van deze kan m.i. tippen aan die van vroeger. Die van Hooghoudt is volgens mij de beste van de huidige. Maar ook die kan niet aan die van vroeger tippen.

12 jaar geleden
in: Dranken
9.3K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Vanmiddag uit Nostalgische overwegingen Ranja perzik peer gekocht. Niet om te drinken.heeft niets wat me aan vroeger dot denken, uiteindelijk door de gootsteen.

Antwoorden (7)

'k zelf drink graag limonade van AH huismerk is het volgens mij, ook vroeger bij de komar hadden ze heerlijke limonade!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet niet precies hoe hij heet, maar van jumbo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
limonade van de jumbo

Toegevoegd na 20 seconden:
en dan een van de huismerken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een wat duurdere optie maar wel lekker: Bij een landwinkel, daar verkopen ze vaak zelfgemaakte siropen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vind je niet meer, die limonade siroop die net zo smaakt als vroeger.

Toen jij in de jaren 50 een glaasje limonade siroop kreeg was dat een traktatie, iets bijzonders, dat beïnvloed enorm je smaak beleving.

Dus ook al vind je exact dezelfde, hij zal nooit zo lekker smaken als toen.

Een voorbeeldje(heb hem al eens eerder gegeven als antwoord hier)

Mijn ouders gingen in de jaren 70 een dagje met de auto op pad samen met mijn opa en oma, onderweg stopte ze bij een parkeerplaats en bakte mijn vader een eitje op zo'n gas pitje, in de achterbak van de auto.

Mijn opa had dit nooit verwacht, een vers gebakken eitje, onderweg, zodat vanaf die dag mijn vader de enige was die écht lekkere eieren kon bakken. :) Het lekkerste ei wat hij ooit had gegeten en ik weet zeker dat hij nooit meer zo'n lekker ei heeft gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er ook dol op, heb alle merken al geprobeerd. En de enigste die ik te drinken vind is van Raak
Te verkrijgen bij de jumbo en hoogvliet...
En dat is ook het merk wat ik al 30 jaar te drinken kreeg...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De absolute nummer 1 vanaf mijn jeugd was altijd die vvan Loots. Ik zie net dat die bij supermarkt hoogvliet nog te krijgen is. Het werd in de 70'er jaren in glazen flessen bij de groenteboer op de hoek. Maar die van c- merk van onderin het schap bij C1000 is ook erg lekker hoor. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
In het verleden, zo jaren 80 denk ik, kocht ik vaak sinaasappellimonadesiroop van Loots. Er zaten hele kleine luchtbelletjes in. De siroop had een frisse heldere kleur. Heerlijk! Die kon wedijveren met de duurdere siroop van Hooghoudt. Kennelijk is er later wat aan het fabricageproces veranderd, want de luchtbelletjes verdwenen enz. De ranja werd ook minder lekker, zodat ik terugviel op Hooghoudt. Ik weet niet, hoe die Loots sinaasappelranja nu smaakt. Ik zie het haast nooit meer. Ik kwam die nog wel eens tegen bij een Deen supermarkt, maar die zit volgens mij niet in Groningen en omgeving. In ieder geval bedankt voor de tip. Dat geldt ook voor de andere tipgevers. Ik zal de website van Loots opzoeken en mogelijk een mailtje sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben dat mwerk daarna uit het oog verloren, ben benieuwd hoe het verder gaat :)