ik drink alleen maar koffie de hele dag en heb vaak diarree komt dat door de senseo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
19.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een erg toepasselijke naam :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Senseo is geen koffie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas zijn er bijna geen mensen meer waar je op visite iets ánders kunt krijgen dan die vreselijke Senseo. Ik neem tegenwoordig naar vertrouwde adresjes al mijn eigen oploskoffie mee. Ook niet ideaal, maar een betere tussenweg en minder vervelend voor de maag.

Het beste antwoord

Dat kan heel goed door de koffie komen. Caffeine prikkelt namelijk de darmen en als je hele dagen koffie drinkt raken je darmen overprikkeld.

Het is ook niet goed om zo veel koffie te drinken. Te veel caffeine zorgt voor een te hoge hartslag wat weer stress kan opleveren. Bovendien belast je je lever er te veel mee want deze moet alle caffeine verwerken. Wissel af met water, thee of vruchtensap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat kan heel logisch zijn dat dat door de senseo komt maar als je cafeine vrije drinkt kan het zijn dat je geen diarree meer hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt niet zo zeer door de senseo maar door de koffie zelf. Koffie heeft een prikkelende werking op de darmen. Verder is het niet gezond om zoveel koffie te drinken. Kan je aanraden om te minderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal niet direct door de Senseo komen maar kan wel degelijk veroorzaakt worden door teveel koffie. Wissel eens af met bv water of thee of melk of een frisje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat KAN door de koffie komen. Drink is een paar dagen geen koffie, en kijk of je geen diarree hebt. Blijf je wel diarree houden, dan weet je dat het niet door de koffie komt, en gewoon door kan blijven drinken zonder diarree te krijgen. (Hoewel het niet gezond voor je is, zie eerdere antwoorden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou ook regelmatig wat eten en niet alleen drinken tenzij je in het glazen huis in Eindhoven met Serious Request bent opgenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan best wel door de cafeine komen. Dit zet je darmen aan het werk, en daardoor heb je misschien diarree.
Maar kan het misschien ook komen door je dagelijkse eten? Veel mensen zijn gevoelig voor enkel witbrood, witte rijst of pasta, neem daarvoor volkorenproducten. Of eet dagelijks een banaan of twee, voor de vezels.
Het is niet goed om diarree te hebben als je allen maar koffie drinkt, waarschijnlijk krijg je dan te weinig vocht binnen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En toch kan het ook enkel van de senseo komen. Mijn moeder is er na een lange zoektocht ook achtergekomen, dat zij een soort van allergische reactie kreeg op de (veelal) gebleekte pads waar de koffie inzit. Ik zou in elk geval terug naar hooguit 6 kopjes koffie (of 3 mokken) per dag, en dan normale snelfilterkoffie zetten. Hierdoor "pak" je namelijk minder snel een bakkie. Het senseo apparaat maakt dat het nogal makkelijk en snel is een bakkie te nemen. Met echte filterkoffie bedenk je je wel en je gaat niet 10x per dag een pot koffie zetten. Maak er weer een ritueel van, en geniet eens van een echte bak!!