is het erg dat ik nooit warm eet

van warm eten krijg ik opgeblazen gevoel,word er ook paniekerig van,daarom eet ik altiijd brood met kaas,fruit,rauwkost en yoghurt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (9)

Ik ben geen voedingsdeskundige maar ik weet wel dat je lichaam zich meer moet inspannen om het voedsel te verteren als het niet gekookt is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
As je gevarieerd eet lijkt het me geen punt. Ik zou toch als ik jou was proberen af en toe warm te eten, om het "gewend" te blijven. Zodat je niet ind e problemen komt als je ineens ergens uitgenodigd wordt om te blijven eten
anneliez
12 jaar geleden
in warm eten zitten andere voedingsstoffen, dus denk dat et wel beter is om warm te eten... in vis zit bijvoorbeeld omega 3, das goed voor je...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij je aan de schijf van 5 houdt is er niet veel aan de hand. Het is belangrijk om iedere dag de goede vitamines binnen te krijgen. Als jij bijvoorbeeld ook rauwkost eet met bloemkool etc krijg je die alsnog binnen. Wat ook goed kan helpen tegen een opgeblazen gevoel is yakult. Ik hoor vaak van mensen dat zij hier erg veel baat bij hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag is al eerder gesteld in een beetje andere woorden. http://www.goeievraag.nl/vraag/warm-eten-belangrijk.44193
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan het niet zo zijn dat je niet goed tegen rauwkost kunt? Er zijn mensen die van rauwkost een opgeblazen buik krijgen. En wat je paniekerige rectie betreft, kan het ook zijn dat je te veel eet? Meestal eet men te snel en slikt men te snel door. De maag verteld je niet gelijk dat je genoeg hebt gehad dat komt pas later omdat je in korte tijd te veel naar binnen werkt en is dan een reactie achteraf. Altijd maar brood eten ben ik bang dat je toch niet altijd de goede stoffen en vitaminen binnen krijgt. Ze zijn anders dan in pilvorm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou is er op zich niet veel mis met jou eetgewoonte, het is wel wat eenzijdig.
Toevallig zag ik laatst een docu over wat het verhitten nou voor 'plus' is geweest voor de menselijke evolutie. Na de ontdekking van vuur en dit toe te passen op ons voedsel is de mensheid in een stroomversnelling geraakt en enorm gegroeid.
Kort door de bocht is het door het verhitten van groenten en vis/vlees (dierlijke eiwitten) gemakkelijker voor ons lijf om het te verteren, en om er andere voedingstoffen van binnen te krijgen, die je (als je ze rauw eet) anders niet gebruikt (meestal omdat je na het verhitten de celwand beschadigd, waardoor het gemakkelijker en completer te verteren is).

Wil je toch graag rauw blijven eten, eet dan ook eens wat noten en slik eventueel een ijzer- en zink supplement.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor, raw foot is ook niet warm en is erg gezond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tuurlijk geen punt, in de oertijd toen ze nog geen vuur konden maken... konden ze et ook alleen rauw eten!

Toegevoegd na 47 seconden:
(en wat we als oermensen konden, kunnen we nou nog steeds:P)