Kan je tonijn uit blik meetellen als 1x vis in de week?

Ik bedoel zitten daarin de omega vetzuren die je nodig hebt? Meestal maak ik 1x in de week iets met tonijn uit blik en 1x haring.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt beter geen tonijn eten. Er is bij tonijnvisserij zoveel bijvangst. Beter eet je een extra haring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heeft dat niet met mijn vraag te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom staat het ook bij reacties hè.

Antwoorden (3)

Vette vis is beter (haring, paling, makreel). Maar tonijn eten is in ieder geval beter dan nooit vis eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tonijn IS vette vis.
Als je een klein blikje niet met 13 personen hoeft te delen, maar het lekker in je eentje mag oppeuzelen, kun je het laten tellen als één keer vis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met vis eten blijft het net als met alles: variatie is het best. Vis uit blik is bereid, maar blijft natuurlijk vis. Wanneer je echter uitgaat van 'hoeveel omega vetzuren heb ik nodig en waar zit dat precies in?', raad ik je aan om eens wat te gaan googlen. Vaak kom je dan tot verrassende conclusies!