Wat te doen bij een supermarkt waarbij veel producten die ruim over datum zijn blijven liggen?

Gisteren was ik rustig mijn boodschappen aan het doen (Waarbij ik altijd goed op de houdbaarheidsdatum van alles let) en ik vond bijvoorbeeld kaas van ruim een week over datum, toetjes van al 2 dagen over de houdbaarheidsdatum en zo kon ik nog wel even doorgaan.

Ik liet een aantal producten zien aan een medewerker en zijn reactie was: ja, dat komt wel eens voor.

Er was op dat moment (volgens de medewerker) geen manager aanwezig om dit ook aan te laten zien.

Wat kan ik hier nou mee aan? Ik vind het persoonlijk schandalig dat er zo weinig op gelet wordt door de medewerkers en alles klakkeloos maar aangevuld wordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Ik zou persoonlijk kijken of ik een klacht kan indienen bij het hoofdkantoor van de supermarkt. Met de mededeling erbij dat je niet meer komt (en evt een klacht bij de keuringdienst van waren indient) als dit zo blijft.

Ik heb dit zelf eens gedaan bij een grote supermarktketen waarbij mij vestiging schermt met 100den aanbiedingen maar als je niet vreselijk goed oplet blijken er ALTIJD 1-2 bij de kassa voor de normale prijs te gaan. Kan ook niet vind ik, af en toe 1 ok maar dit was te!!!
Ik kreeg bericht van het hoofdkantoor dat ze het op zouden nemen met die vestiging en vervolgens een email van de vestigingsmanager

Net als jouw verhaal, heel af en toe een product is ok maar dit is echt te vaak
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou een klacht indienen bij de keuringdienst van Waren; zie onderstaand klachtenformulier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Keuringsdienst van Waren bestaat al een tijdje niet meer........... Dus dat wordt moeilijk!
Pieter2011
12 jaar geleden
Ja hoor, die bestaat nog steeds, maar heeft alleen een andere naam: Voedsel en Warenautoriteit (VWA):
http://www.vwa.nl/
Ik zou een volgende keer wanneer je in de supermarkt bent een melding maken bij de manager. Je kunt bij de manager aangeven dat je het in de gaten zult blijven houden en elke keer wanneer je producten tegenkomt die (ver) over datum zijn, het hem zult melden. Eventueel kun je afspreken dat je bijv bij 5x, melding zult doen bij de keuringsdienst van waarde. Aan de ene kant help je de manager omdat je de data in de gaten houdt, aan de andere kant hou je de manager scherp want als het niet goed gaat maak je melding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry keuringsdienst van WAREN ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keuringsdienst van Waren bestaat al een tijdje niet meer....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh..als er staat 'de manager was er niet' ga ik ervan uit dat hij erop dat moment niet was. Dus een volgende keer wel en dan kun je hem aanspreken. Wanneer er helemaal geen manager is, zou ik een andere supermarkt zoeken tot er een nieuwe manager is.