Van welk pluimveebedrijf komt mijn ei?

In de eierdoos staat beschreven wat het stempel op een ei betekend. Zie foto. De eerste 5 cijfers na het land van herkomst is het nummer van het pluimveebedrijf. Ik zou graag willen weten (uit nieuwschierigheid) waar pluimveebedrijf 42800 is. Is er ergens op internet te vinden welk nummer bij welk pluimveebedrijf hoort?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey goeie! Dat lijkt mij nou ook nog wel leuk om te weten..

Het beste antwoord

Nee, de consument kan dat niet zien. De controlerende bedrijven hebben daar blijkbaar wel lijsten van.
****
De volgende vijf cijfers staan voor het legpluimveebedrijf
In de voorbeeldcode is sprake van legpluimveebedrijf nr. 90245.
Ieder pluimveebedrijf in Europa heeft zijn eigen code. Deze bestaat uit 5 cijfers. Eventueel worden hier nog 1 of 2 cijfers aan toegevoegd om aan te geven uit welke stal het ei komt. Deze informatie is voor u als consument weliswaar niet direct van belang. Maar controlerende instanties kunnen er zo nodig snel en effectief gebruik van maken. Dat geeft een veilig gevoel!

http://www.ei-info.nl/index.php?page=2_1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In tegenstelling tot het vorige antwoord kan ik u mededelen dat het wel kan.
Download de eicode app uit de Appstore of Playstore.
Uw ei 1-NL-4280001 geeft het volgende resultaat :
1 is vrije uitloop
NL is Nederland
4280001 is Borgman VOF in Witteveen
U kunt dan de code invoeren en zien waar het ei vandaan komt.
Mvg M. Wolvekamp
Plaatje bij antwoord