Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dat hangt er vanaf wat je met 'vroeger' en 'babyvoeding' bedoelt.
40 jaar geleden was het borstvoeding en daarna melkpapjes, die zelf werden gekookt. Enkele moeders gaven flesvoeding ipv borstvoeding.
Als de baby's wat ouder waren kregen ze zelfgemaakte groentenpapjes met aardappel en zelfgemaakte fruitpapjes. Daar werd dan een ‘Betterfood’ koekje bijgedaan. Die fruitpapjes waren overheerlijk :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Milou78: Babyvoeding kan het poeder zijn waar de zuigflessen mee gemaakt worden. Maar het kan ook de potjes of maaltijdschoteltjes zijn, waar groenten en fruit in zit. Daarin is je vraag een beetje onduidelijk.

Andere antwoorden (5)

gewoon borstvoeding of met water aangelengde koeien / geiten / schapenmelk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen kregen ze gewoon borstvoeding!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon wat je baby's nog steeds kan geven: eerst moedermelk en als het groter is dan gewoon meeeten maar dan flink geprakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als de moeder geen moedermelk had of niet meer had, dan namen ze een min, die kreeg er dan geld voor en die had zelf een kindje, die ze de borst gaf of soms een kindje wat overleden was

Als men arm was en je had een goed buur of zus of wat dan ook die een kindje had dan mocht het daar aan de borst als je zelf geen melk had
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vroeg me idd al af wat ze gaven als de moeder overleed bij geboorte, jou andwoordt klinkt logisch ;)
Voor mijn kinderen moest ik een papje maken van melk met water en kindermeel(?) van nutricia en iedere voeding moest vers klaargemaakt worden , dit was rond 1970.Toen ik een baby was kreeg ik pap (ineen fles) van melk , water en rijstemeel omdat ik van ander meel te veel aankwam.
Wat betreft vaster voedsel was het vaak , met de pot mee , eten maar dan fijngeprakt.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding