elke dag 10 zoetjes tijdens dieet

hallo ik probeer af te vallen en drink 750ml groene thee per dag met 8 tot 12 zoetjes is dit schadelijk voor mij of bellemert dit me dieet??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.3K

Antwoorden (9)

Over de schadelijkheid van zoetstoffen zijn veel theorieën, veelal gebaseerd op laboratoriumonderzoek op ratten. Er valt momenteel niets definitiefs te zeggen over de schadelijkheid bij mensen. Wel staat vast dat je van zoetstoffen last kunt krijgen van je spijsvertering (diarree).

Het is overigens niet moeilijk om jezelf te laten wennen aan een minder/niet zoete smaak. Het is een paar dagen doorzetten, maar daarna wil je niet anders meer!
bamibal
12 jaar geleden
Zoetjes zijn sowieso rommel, ik drink daarom ook nooit light producten. Volgens mij is ervan aangetoond dat het een tegengesteld effect heeft als je wil afvallen.

bron1 stelt dat het niet aspartaam niet best is
bron2 stelt dat het nog niet geheel duidelijk is en is wat
bron3 is echt een leuke om te lezen als je light producten wil gebruiken om af te vallen

Toegevoegd na 37 minuten:
De beste oplossing is de oplossing waarvoor ik zelf heb gekozen toen ik ben gestopt met suiker in koffie of thee te gooien. Helemaal niks meer er in gooien, ik dacht altijd dat me dat nooit zou lukken maar als je het gewoon doet ben je er binnen een paar weken vanaf. Zoetjes heb ik nooit als een optie overwogen, maar dat was omdat ik altijd ook al een hekel had aan de smaak(of eerder nasmaak) van light producten had.

In light producten en zoetjes zitten dezelfde stoffen zoals o.a. aspartaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Acht tot twaalf zoetjes in Uw groene thee gebruiken is sowieso "beter" dan dezelfde aantal schepjes échte pure suiker ( gezien het verschil in aantal calorieën) Wat dát gegeven betreft doet U het "goed " en waarom mensen dan hele andere info in de vorm van adviezen geven,is mij niet duidelijk. Oké het is goedbedoeld,maar U vraagt het op déze manier en vraagt niet om uitleg te krijgen over op welke wijze het beter is bepaalde producten te moeten,gaan consumeren. U weet vast wel,dat deze stap een goeie is ,in de juiste richting en niet daarnaast elke dag patat of andere vettigheid ,moet gaan nuttigen.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoetjes zou ik afraden, de nasmaak van die zoetjes geeft mij al het gevoel dat het rommel is, gebruik dan biologische honing. En suiker maakt dat je bloedspiegel onstabiel wordt waardoor je sneller trek krijgt aan eten of zoetigheid. probeer suikervrij te zijn, geeft meer energie en stilt de trek. Wil je meer weten, koop of leen het boek van Gifbelt tot tempel. het helpt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zal er niet dik van worden, het belemmert je dieet dus niet.

Ik vind wel dat je je levensstijl echt moet aanpassen als je wilt afvallen. Ik drink zelf dus thee en koffie zonder suiker. Niet omdat ik te dik ben of wil afvallen, maar omdat ik het lekkerder vind. Iedereen kan hieraan wennen.

Je moet eraan winnen geen zoete dingen te willen eten. Ook wordt je van groene thee niet persé af, het is wel gezond, maar afvallen ligt aan je hele dieet.

Energie (calorieën) haal je uit eiwitten, koolhydraten en vetten.
Wetenschappelijke onderzoeken hebben aangetoond dat je langer vol zit van eiwitten.
Je kan dus je calorieën uit eiwitten (kip), vetten (kaas) of koolhydraten (pasta) halen. Als je wilt afvallen raad ik je aan om je eiwitinname te verhogen, je krijgt minder snel honger.

Ook zorgt calcium ervoor dat je meer vet uitpoept, dit is ook wetenschappelijk onderzocht. Calcium haal je uit zuivel. Let wel op dat je vetvrije (0%) zuivel neemt. Anders neem je meer vetten in dan dat je extra zult uitscheiden.

Ik zeg ook: eet puur, gebruik geen speciale sapjes, gebruik geen dieetmargarine maar gewoon met mate wat boter, en eet vooral veel vlees en groenten.

Ik heb deze informatie van een documentaire die was uitgezonden op Consumenten24: http://www.dewaarheidovereten.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan last krijgen van de aspartaam die in de zoetstof zit overigens zit dit ook in light producten. je kunt er flink van aan de diaree gaan en krampen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afvallen doe je door minder aan calorieën in te nemen dan je verbrandt. Er is geen sluitend wetenschappelijk bewijs dat groene thee bijdraagt aan gewichtsvermindering. Beperking van suikerverbruik is dat wel, dus wat dat betreft ben je goed bezig. Er is evenmin sluitend wetenschappelijk bewijs dat chemische zoetstoffen, mits spaarzaam gebruikt, schadelijk zijn. Maar je houdt jezelf wel voor de gek door je smaak op zoet afgestemd te houden. Daardoor is het risico groot dat je ongemerkt toch niet meer dingen eet en drinkt die veel suiker bevatten, zoals vruchtensap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De groene thee is prima om af te vallen, de zoetjes zijn schadelijk wanneer er aspartaam inzit, en meestal is dat het geval.
Nu kan je over zowel de groene thee als de zoetjes verschillend denken. De één denkt dat groene thee niet helpt om af te vallen en de ander zweert erbij. Zo ook met aspartaam in zoetjes, de één zegt: ach, het valt wel mee, zo giftig is het niet en de ander zegt: het is puur gif.
Wij, in onze biologische winkel raden groene thee aan, maar wissel het ook af met andere kruidentheeen. We raden het gebruiken van Stevia aan in plaats van zoetjes. Stevia is een geheel natuurlijk zeer zoet product. Ook in kleine tabletjes, zoals zoetjes, verkrijgbaar voor in koffie en thee. Het is ook in druppels te verkrijgen om bijvoorbeeld je yoghurt te zoeten. Het is wel duurder maar zo zoet dat je veel minder van gebruikt, en het is veel beter.

Wat is Stevia?

Stevia is een plant waarvan de bladeren heerlijk zoet smaken. De plant komt oorspronkelijk uit Zuid-Amerika. De lokale Guarini-indianen gebruikten Stevia al honderden jaren geleden als zoetmaker.

De indianen wisten ook dat Stevia nog andere bijzondere eigenschappen heeft. Het heeft een genezende werking bij bijvoorbeeld hoge bloeddruk en huidaandoeningen.

Tegenwoordig wordt van Stevia een zoetstof gemaakt. Die is tot 300 keer zo zoet als suiker en bevat geen calorieën. De zoet-stof heeft geen effect op de bloedsuikerspiegel, waardoor hij geschikt is voor diabetici.

Stevia is dus een lekker en gezond alternatief voor suiker en chemische zoetstoffen.
In Japan is Stevia al bijna 30 jaar de meest gebruikte suikervervanger. Nog nooit zijn er andere dan positieve effecten aangetoond bij het gebruik van Stevia.

Stevia is bij ons in de natuurvoedingswinkel te koop, dus hoogstwaarschijnlijk ook bij jou in de buurt in de natuurvoedingswinkel.

Misschien heb je iets aan deze informatie.

Succes :-)
12 jaar geleden
Drink je alleen de groene thee om af te vallen of doe je nog meer? Ik zelf ben aan het afvallen via w watchers en daar zeggen ze dat je groene thee i.p.v water mag drinken, maar de hoeveelheid zoetjes is wel veel. Kun je ze niet halveren? Als je toch niet zonder de zoetjes kan zou ik minder groene thee gaan drinken en meer water ook goed maar niet meer dan 1 1/2 a 2 liter per dag