Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

krijg je frituurvet uit je kleren?

een vriend van me heeft (koud) frituurvet op zn shirt. is dit er (makkelijk) uit te wassen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
33K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

op de hand wassen met afwasmiddel, dit ont'vet' beter als gewoon wasmiddel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst een beetje afwasmiddel op de vlekken doen, daarna gewoon in de wasmachine wassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vetspatten uit mn kleren gekregen doro de vlek eerst in te spuiten met Dasty (schoonmaakmiddel van wibra) en de vlekken verdwenen (Maar dat is geen garantie dat het altijd helpt)
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
afwasmiddel erop is een goed idee, wat ook goed werkt voor allerlei lastige vlekken is de kleding een tijdje (paar uur tot een nacht) laten weken in biotex, dan uitspoelen en in de wasmachine. dan nog 1 tip die ik de laatste tijd toepas: ariel vloeibare vlekverwijderaar direct op de vlek doen en dan binnen 10 min in de wasmachine: werkt tot nu toe altijd, ook bv met fruitvlekken die toch heel hardnekkig zijn en ook met een vetvlek, die er na 1 keer wassen zonder verdere behandeling niet was uitgegaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoek eens vlekken gids op, daar vindt je van alles tegen vlekken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat je de vlekken gaat behandelen met een vlekkenmiddel kun je eerst het meeste vet eruit strijken. Je doet dit door een stukje keukenrol op de vetvlekken te leggen en hierop de warme strijkbout houden.
Het keukenrol absorbeert het vet. Papiertje steeds verleggen/vervangen zolang er nog vet uitkomt. Bijna al het vet is zo al uit je kleding.
Daarna behandelen met een vlekverwijderaar (oxi action ofzo) en in de wasmachine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding