4kg afvallen in 2 weken, is dit een goed eetpatroon?

hallo ik ben mitchel 22 jaar 1.88 en 84 kg, ik doe thaiboksen op prof niveau.
Ik heb voor 5 juni een wedstrijd afgesproken op -80 kg
Ik train 5 dagen in de week van 19.30 tot 21.00 weekend hardlopen 3/4 km
ik eet om 17.30. en heb zelf een klein schema gemaakt nu is mijn vraag of er tijdstippen of dingen gewijzigd moeten worden of toegevoegd voor een beter resultaat dit is me huidige schema

6.00 1 kommetje Galogs (ontbijgranen) + melk
7.30 4x droge kaakjes
9.30 halve komkommer, 2 rijstwafel en annanas op sap basis maar eet het zonder sap.
12.30 2x boterham met (achterham,kip,vis,file,ei,rosbief)
14.15 halve komkommer, 2 rijstwafel
15.30 een glas melk met eiwit shake
17.30 avond eten 30% vlees/vis/kip 30% groente 30% aardappel/rijst
20.00 handje ongezoute noten

Drinken 0.75l groene thee, 1l water
tussendoortjes appel, augurk, zilveruitjesvoeding

als er iets tussen zit houd ik jullie op de hoogte met me gewicht bedankt!

Toegevoegd na 2 dagen:
zat vanochtend al weer op 81,3!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoorde wel van een shake waar je in de 1e week al paar kilo's kwijtraakt. Ik dacht dat het moodishake was.

Antwoorden (5)

prima schema... niets aan doen. op deze manier haal je de 4 kg in 2 weken wel, maar alles wat je eet moet zo zoutarm mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ziet er goed uit! als je uiteindelijk toch nog een kilo te weinig ben afgevallen, raad ik aan om flink te zweten en naar de wc gaan, voor het wegen. Flink zweten kan je doen door tijdens het hardlopen een warme sportpak aan te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ziet er goed uit, maar je moet ook niet constant het zelfde eten, waarom weet ik niet maar ik hoor ht vaak van collega's. En VÈEL waterdrinken! Als je niet genoeg water drinkt kan je lichaam afval stoffen niet goed weg spoelen. Veel eiwitten enzo. Dan kom je er wel en drink en eet niet 2 uur voor slapen gaan. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een prima dieet, maar als je nog sneller gewicht kwijt wilt zou je in die twee weken zo veel mogelijk koolhydraten kunnen schrappen. Dus je ontbijtgranen, kaakjes, fruit, boterhammen, rijstwafel, aardappelen en rijst tijdelijk schrappen. De augurken en zilveruitjes kun je vervangen voor de zure variant.
Daarvoor in de plaats kun je wat extra eiwitten nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry maar je drinkt veel te weinig, je zou minimaal 3 liter vocht binnen moeten krijgen,komkommer zet geen zoden aan de dijk en het lijkt mij dat iemand met jouw bouw en heel goed gewicht toch echt meer verse groenten zou moeten eten en je valt dus af door GOED te eten, heb je weleens nagekeken hoeveel kcal een man p.d. nodig heeft? daar kom jij bij lange na niet aan, en als je zo nodig wilt afvallen zou ik dat met de hulp van een expert doen en niet zo op eigen houtje. Ik ben in 6 mnd 30 kilo afgevallen maar wel onder begeleiding, en eerlijkheidshalve ben ik ook ziek, echter door mijn dieet drastisch om te gooien samen met een diëtiste, ben ik nu dus kwijt wat er teveel was maar wel op een verantwoorde manier en ik drink minimaal 4 liter p.d en dat is 3 liter water. Je moet je lichaam echt als je tempel beschouwen en als jij moet vechten en jij zegt dit op prof.niveau te doen zullen er toch wel dietisten rondlopen? Je zal echt niet veel meer verliezen, in het begin verlies je altijd veel,en dan stagneert het. Echt je kan veel van binnen kapot maken, ik kom uit de medische wereld en heb nu al een paar keer doorgelezen wat je eet...heel eng hoor sorry! pas op je lijf en zoek verantwoorde hulp om af te vallen ( erg kort dag dat wel) ...pas echt op jezelf en succes op 5 juni...zorg dat je van te voren gegeten hebt.
;-) groeten 1 vlinder