Vossenbessaus, heerlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit peperroomsaus bij, en een schep cranberrycompote.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had vorig jaar de rode. Heb er zelfs een potje van meegenomen uit het kleine winkeltje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.brutsellog.eu/beeld/2009/07_JUL/zweedse-balletjes.jpg&imgrefurl=http://www.brutsellog.nl/2009/07/21/ikea-utrecht/&h=337&w=450&sz=45&tbnid=ZgwcWvk_XcTfrM:&tbnh=95&tbnw=127&prev=/search%3Fq%3Dzweedse%2Bgehaktballetjes%2Bikea%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=zweedse+gehaktballetjes+ikea&usg=__wuLG8UBkZxal2bSujGfK5r8ZhnA=&sa=X&ei=ryPZTZWyNo2fOoG5meEP&ved=0CD0Q9QEwBA&biw=971&bih=531 Hier staat de roomsaus...
misschien veranderd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin volgende maand ga ik weer naar Ikea. ik ga zeker kijken wat ze nu hebben dan...
Want ik wil dan gelijk weer wat potjes vossenbessaus en andere Zweedse producten meenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is geen peperroomsaus maar gewone roomsaus. en vossenbessenjam vind je er ook bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah Deetje, het verlossende woord!
Ik kies eigenlijk, paar keer per jaar, altijd voor de Zweedse gehaktballetjes als ik er eet en ze zijn er. Is een beetje een traditie geworden :)
Bij de IKEA serveren ze de balletjes in een roomsaus. Deze kun je als volgt maken:

Ingrediënten:
•100ml room
•200ml runderbouillon
•Scheutje sojasaus
•Zout
•Peper
•Eetlepel bloem

Bereidingswijze:
Breng de runderbouillon aan de kook. Voeg de room toe en laat de saus een beetje (naar eigen voorkeur) indikken. Om het indikken indien nodig te bevorderen kun je wat bloem toevoegen. Hierbij wel goed roeren zodat er geen klonten ontstaan. Breng de saus op smaak met zout en peper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de sous heet Granddsas en het is 36 g E staat op de verpaking