Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Plastic om komkommer verlengt houdbaarheid met 10 dagen.
Verpakte komkommers kunnen dus langer verkocht.

De Britse Cucumber Growers Association (CGA) heeft onderzocht of de krimpfolie om de komkommer voldoende voordeel heeft. Er werd 2 weken getest met verpakte en onverpakte komkommers in een koelcel en in een koelkast thuis. De onverpakte komkommers werden na 3 dagen zacht en na 5 dagen rimpelig. De verpakte komkommers waren na 14 dagen nog verkoopbaar. De verpakte komkommers werden wel lichter van kleur en een beetje zacht, maar konden na 14 dagen nog verkocht worden. Het verschil in houdbaarheid is zo groot dat de CGA het advies handhaaft om komkommers in krimpfolie te verpakken om de kwaliteit te behouden.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ook wat biologisch gekweekte komkommers, is het te verantwoorden om de komkommers in plastic te verpakken omdat het verpakkingsmateriaal het milieu minder belast dan de energie voor het het kweken van nieuwe komkommers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DE CGA ik had geen idee dat zo iets bestaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mens is nooit te oud om wat te leren :-)

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk om ze tijdens de reis naar jouw keuken te beschermen tegen de invloeden van buitenaf. Aangezien je komkommers ook met schil kan eten moeten die beter beschermd worden tegen beestjes en ander spul van bijvoorbeeld bananen waarvan je de schil weg gooit.

Bijgaande link spreekt ook over plastic jases van komkommers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat mensen de neiging hebben om in komkommers te knijpen of ze vast te pakken en dat zou onsmakelijk zijn voor anderen die later de komkommer wil kopen.
Overigens speelt dit nog veel meer bij nectarines en mango's en kiwi's .
Maar waarom die dan niet een plastic hoesje krijgen is mij niet geheel duidelijk.
Dit brengt mij wel wel op het idee van een andere vraag ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ivm de hygiene en om de ze een langere houdbaarheid te geven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding