Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

broodmachine

Wie weet hoe het komt dat ik telkens een deuk heb in mijn brood als ik deze in de broodmachine bak , het lijkt wel of hij inzakt ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gebruik je gewoon kant en klare broodmix van de ah?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Vaak heb je dan iets te weinig zout gebruikt, zodat het gistproces iets te snel gaat.. Soms kan het ook als je iets teveel vocht hebt toegevoegd, het brood wordt dan 'te zwaar' om mooi hoog te worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kwam bij ons ook voor, wij gebruiken nu iets minder water maar wel een ei erbij. Korst is nu mooi egaal bovenop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt wat minder gist, meer zout, een ei en een schepje suiker voor een wat steviger korst proberen. Ook een ander programma kan uitkomst bieden door het deeg bijvoorbeeld wat langer te laten kneden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing