Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor eten is typisch iets uit Parijs?

Kortom, wat eten de mensen in Parijs veel? Mijn vriendin wil dit eten dan eventueel uitdelen in de klas als ze haar spreekbeurt heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (15)

Stokbrood.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stokbrood met kruidenkaas:P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je ook crêpes toevoegen, zijn hele dunne pannenkoekjes, mijn moeder woonde daar vroeger en die vertelde dat en uiteraard een goede wijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Croissantjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Parijse worteltjes!!!
Dat zijn ronde worteltjes, ongeveer net zo groot als een radijs. Rond.....
Weet alleen niet of ze echt uit Parijs komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Frans Ontbijt.

Croissant of stokbrood met jam en jus d'orange.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slakken in kruidenolie of boter.. dat lijkt me een mooie kans om de mensen in haar klas eens iets anders te laten proeven, het is werkelijk heel lekker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiensoep, met een stukje stokbrood en kaas gegratineerd in de oven. Is alleen een beetje moeilijk als meeneemtractatie...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je echt zoiets bedoelt als bijvoorbeeld de Bossche Bollen die we hier hebben toch?Parijs heeft ook lekkernijen die dan wel in meerdere delen van Frankrijk gegeten worden maar wel echt oorspronkelijk uit Parijs komen,zoals daar zijn:Niflette,kleine taartjes met een soort puddingvulling,Tart Bordaloue,een peer- en amandeltaart,Puits D'amour,bladerdeeggebakjes met een zoete vulling,Paris-Brest,een gevulde krans van soezendeeg en de macarons,een Parijse lekkernij die in de 19e eeuw voor het eerst werd geserveerd door Pierre Desfontaines in dienst van de Parijse patissier Laduree,deze worden overal in Parijs verkocht.
Ik heb gecheckt en alle recepten zijn te vinden op internet,maar aangezien dat je vraag niet is heb ik me die moeite bespaard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pain au chocolat, een croissantje met een 'stokje' chocolade er in. Die eet iedereen daar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Salade uit Parijs.

http://www.smulweb.nl/919183/koken/recept/Salade-uit-parijs
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou macarons uitdelen, die kun je tegenwoordig wel bij banketbakkers krijgen, of bij de Bijenkorf. De beste macarons worden gemaakt bij La Durée in Parijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
chocolatines. Geen idee of ik t goed schrijf. Maar dat zijn in ieder geval hele kleine croissantjes gevuld met chocolade. En het leuke ervan is ,is dat ze gewoon bij de liddl te koop zijn. Er zitten er 5 in een pak en allemaal stuk voor stuk verpakt. Ideaal om uit te delen. Maar ze kan ze natuurlijk ook allemaal uit pakken en netjes in een mandje neer leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Escargôt, dit zijn slakken die leven in wijngaarden.

Ik vind het erg smerig maar er zijn mensen die het heerlijk vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een overheerlijke croque monsieur
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding