in een bakje leggen en er koud stromend water op laten lopen...
kraan niet te hard zetten gewoon een pisstraaltje

Toegevoegd na 1 minuut:
niet uit de verpakking halen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
c+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
In de machnetron met de ontdooi stand, of in heet water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En min omdat?
Kimath
13 jaar geleden
Elk antwoord heeft veel minnen gekregen, geen idee waarom. Ik heb je een plus gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje kan je nog geen + geven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soms zitten er van die vragen valt mij op
Bij ons thuis ontdooien we vlees in de magnetron met de ontdooistand.
Sommige soorten vlees kun je gelijk uit de vriezer opbakken.
13 jaar geleden
Au bain marie (Als je geen magnetron hebt)

Leg het vlees in een kom, zet deze kom vervolgens in een grote bak met warm water. Warmte stijgt, dus de warmte trekt langzaam door het vlees heen zonder dat het vlees te snel te warm wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het klinkt misschien raar maar het beste is gewoon in de koelkast.
uit de vriezer en in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
dat is idd het beste, maar de vraag is hoe je het snel doet.
Het op de juiste manier ontdooien van ingevroren levensmiddelen of vloeistoffen is het in de koelkast leggen.
Maar wil men a la minuut vlees ontdooit hebben dan is het gebruik van de magnetron met de juiste instellingen qua gewicht en magnetronstand.
Veel magnetrons hebben daar een ontdooi instelling voor
waarbij men alleen het gewicht hoeft in te toetsen.
Door een eigen en dus foutieve instelling is het vlees niet alleen ontdooit maar ook nog eens gaar.
Heeft men meer tijd ter beschikking dan gebruikt men stromend water en houd men het vlees verpakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je een goede magnetron hebt met ontdooistand
kun je het voedsel snel ontdooien. Wel afgedekt en niet garen, dus niet te lang. Heb je een magnetron zonder ontdooistand, dan is het beter om te ontdooien door de gewone oven even voor te verwarmen en dan uit te zetten.
Als je nu het diepvriesvoedsel in alufolie verpakt en in de warme oven legt, is het ook snel ontdooid. Uiteraard is ontdooien in warm water ook mogelijk, mits goed verpakt.
Alleen gehakt/tartaar daar doe ik het altijd ouderwets in de koelkast om geen enkel risico te lopen. Ik koop het liever even vers als ik vergeten heb het eruit te halen.
amc
13 jaar geleden
Dat begint al bij een goeie manier van invriezen, platte pakjes ontdooien sneller dan compacte blokken/ballen. Daarna is het afhankelijk van hoe je het vlees wilt gaan gebruiken, hoe je het wilt ontdooien. Je wilt niet dat je biefstukje half gaar is door verkeerd ontdooien in de magnetron of door heet water, en je kippie moet niet nog koud van binnen zijn omdat het gewoon nog niet ontdooid was voor het gebruik.
Op een zeer lage stand in de magnetron kan je veel soorten vlees gemakkelijk ontdooien, draai het af en toe eens om. Wil je vlees wat door en door gaar moet zijn, dan kan het soms best geheel bevroren in de pan, denk aan stoofvlees of gehakt wat je wilt 'rullen'.
Wil je bijvoorbeeld een hele kip ontdooien, neem er dan de tijd voor, en laat deze een halve tot hele dag in de koelkast ontdooien, is ook beter voor de smaak en structuur van het vlees.