Een Duitse biefstuk zit, als het ware, tussen een gewone biefstuk en biefstuk-tartaar in. Een tartaartje is echt fijngemalen, een Duitse biefstuk is met een mes in hele kleine stukjes fijngehakt, je kunt een los stukje ook niet met je blote handen van vorm veranderen. Bij tartaar doen ze er altijd een beetje vet bij, om te voorkomen dat de tartaar uit-elkaar valt, (laten ze bij het voorsnijden van het vlees gewoon eraan zitten, waarbij het na het malen het meteen erdoorheen zit!). Sommige slagers gaan uit economisch oogpunt met het vetgehalte nabij het maximale toegestane percentage zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tartaar is gemalen met een gehaktmolen, duitse biefstuk gehakt met een mes en
daarna gebakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duitse biefstuk behoort tot het vlug-klaar vlees. Het is gemalen biefstuk waaraan uitjes en kruiden zijn toegeveogd. Het is dus extra makkelijk vlees: snel klaar en al op smaak gebracht.

Tartaar is net als gehakt gemalen vlees. Het veschil is dat tartaar voor 100% bestaat uit de fijnere, magere, delen van het rund. Het is het lekkerst wanneer het na bereiding van binnen rosé is. Langer doorbakken maakt het vlees droog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is precies andersom