Volgens oma weet raad houden ze niet van citroen afwas:

"Als u last van mieren heeft spuit dan een streep met citroen afwas over de plek waar ze steeds vandaan komen, ze zijn echt de volgende dag nergens meer te vinden."

http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=tuin&label=Mieren

Andere tips: Kaneel, Afrikaantjes, koperdraad (nee, niet van de NS stelen), bruine suiker, stuivers etc.
Allemaal te vinden op die site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat klopt, citroen is zuur, en daar kunnen ze niet tegen.
ik heb ooit mieren weggekregen met azijn, ook een zuur.
een aantal mieren kwam ermee in aanraking, verschrompelde en ging dood, en de rest bleef weg.
12 jaar geleden
Stuivers leggen op de plaatsen waar ze lopen, helpt ook. Als ze vaak bij de tuin binnen komen, dan moet je inderdaad daar afrikaantjes planten, of in een pot neer zetten.
Succes, Gea.