Ik heb een pot zoetstof gekocht maar krijg met geen mogelijkheid het deksel eraf. Heeft iemand een tip?

Je moet het deksel eraf halen want er zit geen klepje op het deksel om de zoetstof eruit te halen. Ik heb er al rondom een mes tussengezet en al met een opener geprobeerd het deksel open te draaien maar niets lukt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms moet je juist op de deksel drukken om zoetstof er uit te krijgen, op zich zou het toch niet zo een probleem moeten zijn. Is misschien handig om het merk bij te schrijven zodat mensen het zeker weten hoe dit systeem werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bijl?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even een stomme tip maar is het geen draaideksel? Ik heb geen beeld van de pot dus kan er ook weinig over zeggen. Misschien zou een foto helpen. Of het merk dan kunnen we misschien een foto op het net vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Foto of merk zou wel makkelijk zijn inderdaad...

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is er wat zoetstof gaan kristalliseren. Om dat op te lossen kun je beste even de pot onder warm water houden. Dan wordt het weer zacht en kun je de dop zo los draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je goed leest, heeft ze dit nog maar net gekocht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoeft niks uit te maken, wie weet hoelang die pot al in de winkel stond. Kan ook in de fabriek gebeurt zijn, dat er tijdens het dichtmaken zoetstof tussen de pot en deksel is gekomen.
Dus is helemaal geen raar antwoord.

Andere antwoorden (2)

Met een mes langs de randjes lukt het meestal wel maar dat heb je al geprobeerd. Je kunt het volgende nog proberen: hou de pot op z'n kop en geeft met de platte hand een flinke klap tegen de bodem, dat heft het vacuüm op, als je een 'plop' geluid hoort dan weet je dat het gelukt is.
En als ook dat niet lukt zit er nog maar 1 ding op: een gaatje maken in het deksel.

Toegevoegd na 1 minuut:
O, ik vergeet nog een optie: bel aan bij een sterke buurman en vraag hem 'm open te draaien.

(is een stuk origineler dan om een potje suiker vragen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk even de deksel een beetje indrukken en dan draaien, misschien is je deksel beschermd met kinder sluiting...