Die mensen denken dat ze met crackers minder calorieën binnenkrijgen dan met een goed belegde boterham. Gelijk hebben ze. Maar ze vergeten dat droge of minimaal belegde crackers hongergevoel in de hand werken waardoor ze de neiging hebben om heel veel van die crackers weg te werken zonder dat ze het in de gaten hebben. Een volkoren boterham met fatsoenlijke boter, een plak vleeswaar of gewone kaas en eventueel een blad sla verzadigt veel meer. Je kunt er een paar uur op teren voordat je weer honger hebt. Het netto resultaat van voedingsmiddelen met lege calorieën zoals rijstwafels is meestal dat je er eerder van aankomt dan afvalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Crackers zijn minder calorierijk dat een boterham met boter en beleg. En je hebt dan toch wat te eten en te kauwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je aan het afvallen bent, moet je tussendoortjes eten om je metabolisme op gang te houden. Echter dit tussendoortje kan natuurlijk geen vet of suikers bevatten.

Een cracker bevat geen suiker en weinig vet (kilocalorieën) en kunnen dus frequent gegeten worden.

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=1005&g=5
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Crackers vullen goed en in rijstwafels zitten maar 20 k calorieën in. Dus daarom eet ik ze als ik afval..xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een cracker eten is helemaal niet zo goed. Je hebt dagelijks voldoende vitamine en mineralen nodig, en het eten van een cracker bevat dat helemaal niet. Als je dus stopt met normaal eten, dan gaat je lijf het voedsel opslaan als je weer wel normaal eet, bij het avondeten dus bijvoorbeeld. En dan kom je juist aan. Je moet je spijsvertering op gang houden met de juiste producten. Neem bv een proteïne reepje mee, dan heb je uren geen honger, maar je maag is wel druk bezig met verteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kannibalen dachten altijd dat als je iemand opat dat je dan ook zijn eigenschappen kreeg. Veel moderne mensen denken crackers zijn licht en luchtig dus...